A Norton bejelentette sportmotor kínálatának egy új tagját, a Superlight SS-t. És van is miről beszélni, ugyanis a motor több érdekes megoldással is szolgál. A legfőbbek ebből a szénszálas-műanyagból készített váz, segédváz és lengővilla. Igen, hogy másképpen mondjuk: karbonból. Ez már önmagában is figyelemfelkeltő, de ha még azt is hozzávesszük, hogy a gyártó közleménye szerint így, hogy az alapkivitelű, alu vázas Superlighthoz képest így 47%-kal lettek könnyebbek ezek az elemek, akkor azért nehéz megállni, hogy ne bólogasson enyhén becsücsörített szájjal az ember elismerése jeléül.
A különleges vázban helyet foglaló erőforrás alapvetően ugyanaz, mint az alapkivitelű Superlight esetében. Ugyanahhoz a 650 köbcentis motorhoz azonban V4 RR hatsebességes váltóját illesztették hozzá. Na persze nem véletlenül: erre a változtatásra azért volt szükség, mert az eredeti darab már alulméretezett volna, legalábbis így, hogy ráraktak egy Rotrex kompresszort. Bizony, egy picit elgurult a gyógyszer a tervezőasztal mellett.
És, hogy ennek a lenyűgöző együttállásnak mi lett a vége? Először is a forgalmiba ezentúl 170 lóerőt kell írni a 105 helyett, 75 helyett pedig 125 Nm lett a forgatónyomaték. A motor száraz tömegéhez a Norton honlapján mindössze 159 kilogramm lett feltüntetve. Ez azért érdekes, mert ha rákeresel az alapkivitel adataira, ott ugyanez a tétel 158 kg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »