Elérkezett a nagy őszi motorbemutatóknak az időszaka. A milánói EICMA show ugyan csak november elején kerül megrendezésre, de a Tokyo Motor Show már lezajlott. A Ducati már bemutatta a 2020-ban szalonokba kerülő motorjait, most lássunk néhány Kawasaki újdonságot!
Persze, mi is tudjuk, hogy igazából semmi értelme nincsen egy 200 lóerős csupasz motornak, de azért csodálatos tárgy! Nehéz nem egyfajta gyermeki rajongással tekinteni az első, és jelen pillanatban egyetlen feltöltős szupernakedre. Pláne úgy, hogy a Kawasaki nem csupán annyival rukkol elő a 2020-as palettáján, hogy lekapkodták az idomokat a H2-ről.
Magát a 998 köbcentis, kompresszoros blokkot is úgy babrálták meg az istenadta mérnökök, hogy az a korábbinál alacsonyabb fordulaton szuszogja ki magából az erőt.
De változtattak a vázon, a villaszöget meredekebbre vették. Tehát az egészet úgy formálták, hogy a hosszú egyenesekben való élvezkedés helyett a kanyargászás felé billenjen a mérleg nyelve. A Z H2-ről valamivel bővebben korábbi hírünkben, ide kattintva olvashatsz.
Egyáltalán nem biztos, hogy ebben maradéktalanul igazam van, de a Kawasaki márkát én mindig amiatt a zabolázatlan, nyers, modern erő miatt kedveltem, amit képviselnek. Na itt egy modell, ami nem is felelhetne meg ennek az elvárásnak kevésbé, a W800. Egyedi szemléletmódjuk azonban itt is kiütközik. Ehhez hasonlatos retró modellt ugyanis a többi japán gyártó nem kínál.
Kicsit utána is kellett néznem, hogy mi a helyzet vényolcszáz fronton a Kawasaki 2020-as kínálatában. A nálunk is teszten járt W800 jövőre Street néven fog futni, mellette pedig ott van a Café kivitel. Az új, sima W800 névre hallgató modell lesz a leghűbb a történelemhez. 18-as helyett 19-es első kerékkel és több krómozott elemmel erősítik a 60-as évek, tradícionális hangulatát. A blokk ezüstös köpenyt kap, és a tankon látható krómozott embléma is a múltidézést szolgálja.
A Tokyo Motor Show-n mutatkozott be a Z H2 mellett egy igazán érdekes kis jószág. A ZX-25R egy sornégyes, 250 köbcentis motor, és ilyet egy ideje nem láttunk. Bár a nagy motorgyártó vállalatok kezdenek rájönni, hogy van igény a minőségi, kisköbcentis motorokra, de ennyire messzire mostanában nem merészkednek. Talán a KTM RC 390-nel vethető össze, még ha az másik köbcenti ligában is játszik.
A Kawasaki 2020-ban bemutatkozó kis modelljével csupán egyetlen baj van: egyáltalán, senki nem biztos benne, hogy Európa is kaphat belőle. Talán nem véletlen, hogy a fenti videóban is a Kawasaki Indonesia logója szerepel, ahol a gyártás is történik. Pedig! Komolyan vehető váz, fék, futómű és elektronika. Jól hangzik? Fordított Showa SFF-BP villák, horizontális helyzetű hátsó rugóstag, radiálisan rögzített féknyergek, gyorsváltó, ABS, üzemmódkapcsoló, kipörgésgátló – csak úgy felsorolás szintjén. Ez csupán találgatás, hiszen a pontos adatokat még nem közölte a Kawasaki, de a 249 köbcentis, 16 szelepes, dupla vezérműtengelyes blokk akár 60 lóerős is lehet, ha nem akarják beszuszakolni a kisebb jogosítvány kategóriába.
Fotó: topgear.com.ph
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »