Akár hiszitek, akár nem, a BMW S1000XR nagyon bejött a BMW-nek. Kifejezetten sok vásárló értékelte nagyra a túraendurósan kényelmes üléspozíciót és felépítést a sportmotorosan bivalyerős blokkal, valamint aszfalt orientált futóművel vegyítve. Az európai piacokon egészen egyszerűen működött. Például Angliában simán a legjobban fogyó sornégyes motor lett. De Németországban is több XR modellt értékesítettek (796 darabot), mint például a vattaúj RR-ből (635 darab).
Az S1000XR-t 2015-ben mutatták be. Ránk is nagy hatással volt, a tesztjét ide kattintva olvashatod. Az idő azonban elmúlt, komolyabb frissítés hírének pedig nyoma sincsen. Csakhogy a BMW közzétett egy listát azokról a motorokról, amelyek 2020-ban változatlanul kerülnek ki az amerikai piacra. Sőt, egy másikat is, amely az Európában értékesített modellek 2020-as évi kisebb változásairól számol be. És bizony az XR mindkettőről hiányzik.
Vajon mi lehet ennek az oka? Az amerikai modelleken változtatnak, az európai XR-ek pedig egy fikarcnyit sem? Ez nem egy valószínű felállás. Ráadásul pont azután, hogy az RR-ben bemutatkozott az új ShiftCam vezérlésű blokk? Na hiszi a piszi! Ezek a bajorok bizony azon törik a fejüket, hogy megújul az S1000XR! Csupán még nem jelentették be. Valószínűleg az EICMA idejére tartogatják a puskaport. Sőt, feltehetőleg érkezik a modell kistestvére, az F850XR, kéthengeres blokkal.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »