Számos cikk jelent meg az Onroadon, amelyek az indiai motorkerékpár-piaccal, annak lehetőségeivel és magukkal a motorokkal foglalkoztak. Bár európai szemmel a kisköbcentis kétkerekűek vannak döntő többségben, óriási számuk miatt ezek sem lebecsülendőek. A fejlődő India hatalmas népessége a következő évtizedekben pedig még nagyobb lehetőségeket rejt magában, nem véletlen, hogy számos nagy gyártó nyitja meg hivatalos márkakereskedését a szubkontinensnyi országban – ad absurdum Hayabusát is lehet venni, pedig sok helyen még szilárd útburkolattal sem rendelkeznek.
Indiában a legismertebb hazai motorgyártó a Bajaj, amely már régen a nemzetközi porondra lépett, és egyre nagyobb részesedést szerzett a KTM-ben is. A Bajaj sikerének egyik kulcsa a megfizethető termékek mellett a vonzó reklám: a Hamara Bajaj a ’80-as években került az indiai köztudatba.
A bámulatos reklámfilmek megmaradtak, ám a termékprofil időközben jelentősen átalakult: ma már döntő többségben vannak a kisköbcentis, de egyre növekvő hengerűrtartalmú motorok. Az igazat megvallva az utolsó robogó a palettán a 2006 végén, 2007 elején bevezetett Kristal típus, amelyet többnyire már csak exportra gyártott a Bajaj. A mennyiség azonban elenyésző a kismotorokhoz képest, a havi körülbelül 1.000 darabos termelés töredéke az egyéb kétkerekűek számának. A gyártó gazdasági szempontok alapján most megszünteti a robogó-gyártását, de ezt egyáltalán nem visszalépésként élik meg. Rajiv Bajaj, a cég vezérigazgatója szerint ez egy olyan áldozat, amelyet a nagyobb célok érdekében hoztak. Ez pedig nem más mint, hogy a cég a világ legnagyobb motorgyártója legyen! A Bajaj ugyanis most körülbelül évi 3 millió motort készít, szemben a Honda 7 milliós mennyiségével. A cég eddigi fejlődését, valamint a piaci lehetőségeket figyelembe véve azt kell mondjam, ez nem is egy megalapozatlan, valóságtól elrugaszkodott cél. Megfelelő üzleti stratégiával, valamint felvásárlásokkal akár néhány évtizeden belül (a kínai gyártókkal versenyezve) véghez lehet a tervet vinni. Addig is kíváncsian várom az első, a Bajaj és KTM együttműködéséből született motor megjelenését, ami az eddigi hírek szerint 2010-ben esedékes.
Cimkék:
A német Schuberth cég a világ legcsendesebb sisakjait gyártja. Fejvédőik azonban nem tartoztak a legkönnyebbek közé. Ez a helyzet most gyökeresen megváltozik.
Elolvasom »Aki négyszer egymás után a elsőként válaszol helyesen, MV Agusta tollat és pendrive-ot nyer.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Valaki rohadt messzire a jövőbe lát:D
…honda és a japánok úgy álltalában majd felezték a termelésüket, ezek a kínai/koreai/indiai izék meg dupláznak évente… akkor hogy is vannak ezek az évtizedek?
😛
TeeJay óvatosan becsült…
Ahogy alakulnak a dolgok, könnyen lehet ebből akár néhány év is.
Személy szerint én egyedül azt nem bánnám, ha nálunk is terjedni kezdenének a kisebb lökettérfogatú motorkerékpárok, mint mindennapi közlekedési eszközök. Az jó lenne.
Ha lenne rá pénzem, agglomerációs rohangászónak én is szívesen felülnék valamilyen 250-es motorra. Majd egyszer…
Nálam is csak pénz kérdése perpill…
…főleg az “élvezkedős” hónapok után (pl most) igen jól jönne egy ilyen bajaj 250-es… …nem sajnálnám csapatni, meg eleve valszeg elnyűhetetlen konstrukció… jó 150 kilóval könnyebb is mint a bandit úgy ahogy az enyim most áll… és nemutolsósorban tudnék venni rá “téligumit”
Páran mondjok már kérdezték, hogy hogy lehetek ennyire aberált, hogy amikor bejön a hú, akkor nem azon filózok, hogy autót vegyek, hanem alkalmasabb motorokat keresek…. ….hát nemtom…
…és hogy fázok e? Simán meg lehet fagyni 15 fokban is motoron, ha valaki szarul öltözik föl ( nem egy túrán segítettem már ki embereket a tartalék gönceimmel, mert láttam,hogy úgy dőlnek le a motorról megmerevedve)… …most is ez a helyzet, csak más a lépték. Polárpulcsi+vastaggarbó+technikai aláöltöző+fűtés … pinlockos plexire meg nem fagy rá a leheletem ha maszk is van rajtam (ami ilyenkor nyilván van) tehát innentől mi a kérdés? 😀
Ne felejtsük el, hogy a Bajaj egyelőre csak “otthon” van jelen a piacon, de ott is csak a második – a Honda mögött. Bár India nagy, de nem a teljes világ, a Honda meg gyakorlatilag mindenütt jelen van. Külföldi piacokra betörni meg bonyolultabb feladat (vallási-politikai okokból az arabok és az iszlám világ nem túl esélyes piac), de pl. a KTM ebben jó segítség lehet Európában, Észak-Amerikában. Dél-Amerika más kérdés, de ott is sok piaci szereplő van (pl. a Honda…).
S bár a japánok mostanában (kényszerűen) jelentősen csökkentették a gyártást, de azok többnyire a nagyköbcentis mocik. Azt pedig ne felejtsük el, hogy a kínaiak kb. ugyanekkora (vagy nagyobb) ”erőt” képviselnek – ha a japánok tovább esnek is, még mindig ott a Nagy Fal mögötti birodalom, akivel versenyezni kell.
A Bajaj ugyanis most körülbelül évi 3 millió motort készít, szemben a Honda 7 milliós mennyiségével.”
igen ám de abba a hondás 7 millába gondolom benne vannak nagyobb motorok is a Bajaj meg ugytom csak max 125 eket gyárt de nagy motorokat nem….ez még azért kevés hogy lenyomja öket db számba ja de másba még koránt sem!
A KTM részes Bajaj dolog meg továbbra sem teccik..kicsit még szoknom kell..
ezek a reklám filmek meg aranyosak meg vidámak de sztem nem EU kompatibilisek még:) nálunk nem mennek semmire az ien “meglehet fésülni a hajamat a tükörbe” filingel…inkább a Talma replikás “majdnem GP gép érzése csak kisebb” dolog jön át…
amugy meg még mindig többre tartom az indiaiak “gyártsunk motort” projektjét mint a kinaiakét!
India elérheti egyszer majd talán japán szintjét motorgyártásba de Kinába nem hiszek még ha tele vannak lovéval akkorse.
http://www.bajajauto.com/
A modellek: 100, 125, 135, 150, 180, 200, 220 ccm-esek, de már pletykálnak a 300-as Pulsarról is.
Az októbei számokról szóló cikk szerint a Honda ~350e db motort hozott (stabilan). Ez az jelenti, hogy a motorjainak (több, mint?) felét Indiában értékesíti.