Publikus lett a 2010-es Dakar útvonala a verseny hivatalos honlapján. A távolság a motorosoknak közel 9000 kilométer. Az idei évben 450 köbcentiméter a felső határ. Bár a KTM, az utóbbi évek domináns márkája hivatalosan visszavonult, motorjai jelen lesznek, mellettük a Yamahák dominálnak még. A mezőnyt színesítik a Hondák, Apriliák, BMW-k, sőt az olyan kisebb márkák is, mint a Sherco, Beta, Husaberg, Husqvarna valamint két kínai Jincheng, kínai pilótákkal. A versenyen két hölgy is indul Mirjam Pol és Annie Seel, nevük a korábbi versenyekről ismerős lehet. A férfiak közül Marc Coma, Cyril Despres, David Casteu, Jonah Street, Pal Ullevalseter, Jordi Viladoms, Frans Verhoeven és David Fretigne küzd az elsőségért, a nagy nevek nagy versenyt ígérnek. Az amatőr indulókkal együtt nemzetiség szerint is színes a mezőny, 37 francia, 15 argentín, 13 spanyol, 11 holland és olasz, 8 chilei, 7 brazil, 6-6 portugál és angol, 5 cseh, 4 kanadai és ausztrál, 3 lengyel, 2 svéd, amerikai, szlovák, szerb, török, belga, német, perui, kínai és 1-1 versenyző Norvégiából, Szlovéniából, Uruguay-ból, Ukrajnából, Guatemalából, Írországból, Ausztriából és Mexikóból. Hazánkból senki nem indul, ami nem is meglepő, ismerve a hazai versenysport idei helyzetét, valamint azt, hogy nekünk van egy saját afrikai versenyünk, Bamakóig.
A dél-amerikai versenyről sokféle véleményt hallottunk már, egy biztos, nekem nem lenne ellenemre, ha indulni kellene próbaképpen az erőpróbán.
Az alábbi videó egy látványos válogatás az elmúlt 30 év nehézségeiből. Nem hobbistáknak való, az kétségtelen…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Huh, ez a videó! Asszem én ezt szívesen meghagyom a kemény fiúknak!
Ilyen talajon max lóval élvezet közlekedni!
A CE ralin voltam Erdélyben (mint sajtós). A hegyi szakasz olyan eső áztatta földút volt, amin kétököl méretű letöredezett szikálk voltak gazdagon. A motorosok, akik elöl mentek meg úgy romboltak ott át, mintha aszfalt lenne. Döbbenet volt.
Persze óriási a különbség az élmenők és már a középmezőny között is, az első néhány keménygyerek után a többi már amolyan emberibb óvatos stílusban jött.
Volt egy induló csaj is, olyan alacsony volt, hogy kb a melle magasságában volt az ülés. Úgy indult el vele, hogy betette egyesbe, a bal lábát feltette a lábtartóra, és mint eleink a biciklivel, a lábát csak a indulás után lendítette át. Mindezt a 950-es Adventure-rel… Csak eszembe jutott a hírről…
Fanasztikus összeállítás. Szeretem a dakart. Bár a videót nézve néha nekem is fájt egy két esés…Minden elismerésem annak aki el mer indulni bár mivel, de külön elismerésem a motorral indulóknak. Rnie, kívánom teljesüljön, hogy egyszer vagy akár többször is részt vegyél a Dakaron!
Szurkolótáborod az lesz bizonyosan!Sajna kis hazánkban ebből van több és nem támogatóból.
Sziasztok!
Én úgy tudom, hogy lesz magyar motoros a Dakaron. Igaz nem Magyarországról, hanem Szerbiából lesz egy magyar nemzetiségű szabadkai motoros. A neve Sagmaister (Szagmájszter) Sándor. Ő tavaly is ott volt és sikeresen teljesítette a távot.
Üdv,
Shcayo