Az olasz Raleri cég még a 2008-as EICMA-n mutatta be azt a termékét, mely mostanra sorozatgyártásba került. Még csak az első szériáról beszélhetünk, melyből egyelőre csak a gyártó oldalán lehet rendelni, és az ára is igencsak borsos, egy középkategóriás sisak árának szintjén van (216 euro – 58.000-60.000 forint). Tulajdonképpen ez nem is egy vizor, hanem a vizorra szerelhető LCD lapka, amely napelemekből nyeri a működéséhez szükséges elektromos áramot.
Persze eddig is használható volt a sisak alatt viselhető napszemüveg, fotókromatikus bevonattal ellátott szemüveg, a sisakba integrált napszemüveg, vagy éppen a sötét plexi mellett vihetünk magunkkal egy víztisztát, de ezek a megoldások nem veszik fel a versenyt az LCDrive-val. Az ötletes eszköz pontosan az eltérő fényviszonyokhoz történő azonnali, külső beavatkozás nélküli alkalmazkodásban jeleskedik. A terméket motorosok tervezték motorosoknak, az ötlet egy olyan túrán született, ahol a gyártók gyakran haladtak át alagutakon. Az LCDrive azonban nem csak ilyen útvonalon hasznos, hanem városban, magas épületek között motorozva is szembesülhetünk a hirtelen változó fényviszonyok jelentette veszéllyel, vagy éppen erdős hegyi útszakaszokon a kanyarokat űzve. A hab a tortán, hogy az LCD még egy páralecsapódás gátló réteggel is rendelkezik, így akár nedves, hideg időben is biztosítja a szükséges átláthatóságot. Az termék ára (még) magas, de remélhetően egy igazi tömeggyártás beindulásával ez a megfizethető szintre mérséklődik, hiszen ez egy nagyon praktikus biztonsági és egyben kényelmi berendezés. A kompatibilis sisakok listája megtalálható a gyártó oldalán.
Az alábbi videó szemlélteti a működést.
Cimkék:
Bár messziről egy furcsa kerékpárnak néz ki, a Grace E-motorbike nevéhez híven inkább egy motorkerékpár. Közúton jogosítvánnyal, biztosítással használható, és az aktuális sebességhatárok vonatkoznak rá.
Elolvasom »A milánói BNP Paribas bank segít a Harleynak megtalálni az MV Agusta új tulajdonosát. Olasz vagy ázsiai lesz a tradícionális márka?
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ez tényleg tök jó!
Kár, hogy ilyen irgalmatlan drága…
Jó a cucc,nagyon tetszik. De sajna hallottam a cikk olvasása közben egy nagy ordítást a táskámból. Belenéztem és a pénztárcám kiabált
Ezt az összeget gumira kell költenem tavasszal. Pedig hányszor elképzeltem már, hogy bemenni egy bazi nagy motoros boltba, és összeget nem nézve minőségi cuccokat pakolni a kosárba, bevásárlókocsiba. Töménytelen mennyiségű hasznos kiegészítőt, motor kiegészítőt és még sok földi jót ami motorral-motorozással kapcsolatos.
Na de majd egyszer.
Feltalálták a spanyol viaszt…ugyan ezen az elven működnek a jó minőségű hegesztő pajzsok. Viszont azok sem olcsók. Van értelme.