A motoros média, melynek képviselői gyakran a bor fogyasztását a víz prédikálásával párosítják, nagy gyakorisággal hozzák fel újra a biztonság, szabálykövetés témáját. Mindannyian tudjuk, hogy az egykerekező betyárok, a nótorius szabálysértők, védőruha nélkül száguldozó szervdonorok gyakran közülük, akarom mondani közülünk kerülnek ki. Öntsünk tiszta vizet a pohárba. Egy sportmotoron egyikőnk sem tartja be a kreszt, melegben pedig csak a fotózás kedvéért bújunk teljes bőrfelszerelésbe. A zárt sisakok viselése mellett folyamatosan kampányolunk mi is, de érthető okokból, ezek viselése még mindig nem terjedt el teljesen. Ne keress kifogást, mi megtesszük helyetted is.
1. A kezdődő süketség jó kifogás arra, hogy szelektív hallást szimulálj. A menetszél egyébként is az egyik legkomolyabb terhelés a fülnek, fordítsuk saját hasznunkra a károsodást. Amit nem hallasz meg, azzal nem kell foglalkoznod, ez akár egy sikeres kapcsolat titka is lehet.
2. Zárt sisakban nem lehet dohányozni. Megállni egy cigi miatt, örökös probléma. Ha nincs sisak, nem kell megállni. A cigit amúgy is koporsószögnek tartják, de ne legyél kispályás, az igazán vagányok szembe néznek a halállal. A sisak hiánya férfias, hiszen azonnal meghalsz egy balesetben, nem kell évtizedekig szívni.
3. Nem ehetsz és nem ihatsz sisakban. Ez meglehetősen kellemetlen, hiszen azért élünk, hogy együnk, és a motorozás leggyakoribb úticélja is egy étterem. Ugye te sem akarsz éhesen érkezni? Már induláskor gondolj a hasadra, és a nyitott sisakod húzd a fejedre. A hasadra jobban kell vigyázni, az éhség több áldozatot szed, mint a motoros balesetek.
4. Egy igazán divatos napszemüveg nehezen megy be a sisak alá, így mindenféle gnóm cuccot kell hordanod. Szerencsére ezt a komolyabb gyártók is felismerték, így már több tízezért is vehetsz olyan szemüveget, mint amit az utcai árusok kínálnak. Ne hagyd magad átverni, egy jó napszemüveg megvéd a bogaraktól, és jól is néz ki rajtad. A fejedre elég egy krómbili, ha nagy baj van, megvéd az is!
5. Nem tudod az orrod túrkálni és sisakot hordani egyszerre. Bocs, de választanod kell. Nincs idegesítőbb annál, mikor egy fika lóg ki az orrodból és nem tudod kiszedni. Ezért megállni? Ugyan, hordj normális nyitott sisakot, és könyékig túrkálhatsz az orrodban.
6. Telefon, ez egy erős érv. Órákig motorozol, és közben elérhetetlen vagy. Kihangosítod, dugdosod a sisak alá, de nem nehéz belátni, kényelmetlen, mint ahogy a headsetek csúszkáló hangszórója és mindig útban levő mikrofonja. Az élet fontos kérdései (Halló, hallasz? Merre vagy? Mi van veled?) megválaszolatlanok maradnak, ha téged megint nem lehet elérni. Válassz sisakot okosan, és bármikor felveheted a telefont, anélkül, hogy a kapkodásban leejtenéd a sisakod, vagy úgy néznél ki, mint egy szerencsétlen flótás.
7. Kiváló kifogás a zárt sisak viselése ellen, hogy igazán nincs mit vesztened. Utálod a munkád, a kollégáid, a feleséged, mert megcsal, a gyerekeid szipuznak… Mi lehet ennél is lejjebb? Ó igen. Balesetet szenvedsz és túléled, így élőben felügyelheted a miközben felépülsz, ahogy a feleséged üzleti megbeszélést tart a kollégáddal a hálószobában.
8. Amikor nem alszod el a hajad, akkor különösen érdemes okosan dönteni. Végre minden klappol, jól nézel ki, jól érzed magad, még friss a göndör a fürtjeidben, és ezt elrontanád a sisakkal? Légy észnél, egy könnyű félsisak is megteszi, és a hajad is bírja.
9. A látás. Zárt sisakban motorozni, és közben elfogadni a csökkentett látóteret, ez meglehetősen komoly kompromisszum. De van itt még valami! Nem csak, hogy te nem látsz, de téged sem látnak! Elköltöttél milliókat motorra és ruhára, igenis büszkén vállalhatod, hogy a válságos időszakban is sikeres vagy, több, mint az átlag. Márpedig zárt sisakban, a tükrös plexi mögött te sem vagy több náluk.
10. Végül, de nem utolsósorban a legjobb indok arra, hogyne viselj sisakot, az az, hogy te is tisztában vagy vele, a genetikai állományod abszolút semmilyen értékkel nem bír az emberi faj fenn-maradásának szempontjából. Ezt belátva, a darwini eszmét követve, a legnagyobb jóság, amit az emberi fajjal tehetsz, hogy feláldozod magad. Addig is azonban, amíg sikerrel jársz, érdemes egy sterilizációs műtétet is végrehajtani, nehogy balesetet szenvedjen nemes törekvésed.
Nos ennyit mára a tudomány és technika világából, sajnos a fenti példák nem teljesen újságírói kitalációk, a világ nagyobb részében a sisak viselése még mindig luxus vagy szükséges kötelező rossz. Nem nehéz ezt magunkon sem észrevenni, baráti társaságomban is mélységes felháborodás kísérte a horvát rendőr döntését, miszerint mindenki visszafordul sisakért, mert a derékon viselt felfújt úszógumi még náluk sem elfogadott védelem, legalábbis a külföldiektől. Kihagytunk valamit? Melyek a ti érveitek a zárt sisakok ellen?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Például, ha nincs átbeszélő az utas és vezető között, akkor felcsapott plexivel kell egymás arcába ordítani, ha valamit mondani akarok és nincs kedvem megállni hozzá.
Egyébként jót röhögtem a cikken. Nekem mindig is zárt sisakom volt. Rövid fazonú hajam van, amit könnyű elaludni, pláne egy hosszabb út alatt elnyomni a sisakkal, de nem érdekel. Az életem fontosabb.
Tojok Darwinra. Én élni akarok és motorozni!!!
Ha nincs sisak, akkor váltáskor nem koccan össze az utassal a két bukó.
árulnak nyitott bukót ugyhogy nem tiltott. nemtom mire ez a nagy felháborodás. ez olyan hogy ennyi erővel ne motorozz. ha mindent meg akarnék tenni a biztonságomér akkor nem ülnék motorra……
ez olyan hogy nem öltözöl állig protektorba egy robogohoz. mer azt ugye mindenki érzi hogy az elég fura lenne, vagy egy akármien kismotorra lehet 125 is.
egyszerüen vannak motorok amikre a nyitott buko illik. pl chopper.
ugyis ezeknél a legvalószinütlenebb hogy taknyolsz.
zárt bukom van de lehet söt biztos hogy lesz nyitott a tavaszra.
jo kis érvek de,
1. füldugo meg egy jobb sisak (schubert) jol szigeteli a zajt
2. tankolok nem cigizek drága a cigi
3. motorozni kell nem enni aki enni akar álljon meg hozzátartozik a feelinghez enni kávézni
4.aki nem tud felvenni egy napszemüveget vegyen sötétített plexit vagy ne is motorozzon bármilyen siakba felveszek 1 napszemüveget
5.nemegyszer volt már olyan hogy az orromat turkáltam motorozás közben vagy vakartam
6. a motorozásban az a lényeg hogy elélhetetlen legyél én azért megyek el kikapcsolodni
7.azért kell a sisak hogy elkerüld ezt
8. anyám motorozik és semmi baja nincs a hajával
9.azért kell zárt sisak hogy láss nelegy bogaras a szemed
10. nem az emberiségért élek hanem magamért és sok éven át akarok még motorozni
ezek az ellenérveim
de nagyon jot nevettem a cikken ki írta ezeket?
Jaj! Na ne már, hogy komolyan vegyétek ezt a cikket! Tiszta poén az egész. Legalábbis nekem nagyon tetszett. Különben is, mindenki olyan bukót vesz, amilyet akar.
aki hülye haljon meg!!!!!!!!!!!!!!