A nemrégiben megrendezett malajziai motoGP futam mindenféleképpen különleges, hiszen Rossi itt érte el kilencedik világbajnoki címet. Ezzel a teljesítménnyel egy igazán exkluzív klubba lépett be, ezt az eredményt csak Mike Hailwood és Carlo Ubbiali érte el. Persze az abszolút csúcstartó ezen a téren Giacomo Agostini, aki minden kategóriát figyelembe véve 15 VB-címet szerzett. Agónál maradva meg kell említsük, hogy csak ők ketten értek el több mint 100 futamgyőzelmet (szintén minden kategóriát figyelembe véve). Rossi az asseni futamon érte el 100. győzelmét, jelenleg 103 futamgyőzelem áll neve mellett – nemrégiben azt nyilatkozta, hogy elméletileg ugyan utolérheti Ago eredményét, de nem tartja reálisnak, hogy neki is összejön a 122 győzelem. Mindenesetre a királykategóriában 77 elsőségével Ő az első. A brnoi versenyen elért eredményével egy másik rekordot is megdöntött, 160 (azóta 163) pódiumos helyezésével, melyből több mint 100-at a királykategóriában ért el, Ő a mindenkori legsikeresebb versenyző.
Mivel 2004 óta a Yamahánál versenyzik, meg kell említsük, hogy Ő az iwataiak legsikeresebb motorosa, 102 yamahás futamán 44 győzelmet szerzett, mely 21-gyel több, mint a második legsikeresebb Yamahával versenyző motorosé: Kenny Roberts „csak” 23 győzelmet ért el a hangvillásokkal.
Idén Misanoban megint Ő nyert, ami egyúttal azt is jelenti, hogy 11-szer volt sikeres hazai pályán, ami szintén figyelemre méltó eredmény. Egyúttal Rossi az egyetlen motorversenyző, aki 14 év alatt mindegyik évadban szerzett legalább egy győzelmet. 1997-ben, 18 évesen, a 125-ösök között elért VB címével Ő volt a 2. legfiatalabb bajnok a kategóriában. Két évvel később a 250-esek között 20 évesen Ő volt a legfiatalabb a negyedliteres kategória bajnokai között.
Rossi 2003-ban Valenciában a Honda HRC színeiben zárta az évadot győzelemmel, 2004-ben az Africa GP-n a Yamahával győzelemmel nyitotta a következőt: Ő az egyetlen akinek sikerült csapatváltás után azonnali győzelmet elérnie úgy, hogy előző csapatától győzelemmel búcsúzott. Csapatváltást megelőző illetve azt követő szezonban VB címet szerezni egyébként Eddie Lawson is tudott, de erre csak ők ketten voltak képesek eddig.
Rossi az egyetlen versenyző, aki 3 féle királykategóriás motorral is versenyzett: mind az 500-as 2T, 990-es 4T és 800-as 4T kategóriákban szerzett tapasztalatokkal (és győzelmekkel) egyedül Ő büszkélkedhet. A GP versenyzést 1996-ban kezdte 125-ös kategóriában, első GP versenye óta nem volt olyan verseny, ahol ne indult volna (persze néhányat nem fejezett be…). Ez összesen 266 versenyt jelent, ebből 166-on a királykategóriában indult.
Persze Rossi nem az egyetlen tehetséges és VB-cím esélyes motorversenyző volt az évek során. Számtalan másik versenyző is szerzett futamgyőzelme(ke)t, sőt akár VB címet (2006-ban Nicky Hayden, 2007-ben Casey Stoner), de sok versenyző csak miatta nem tudott VB címet szerezni GP bajnokságban. Loris Capirossi, Max Biaggi, Sete Gibernau vagy éppen Stoner rajongói valószínűleg nem szívlelik feltétlenül a Tavulliából származó, a fenti eredmények tükrében jogosan Doktornak nevezett versenyzőt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ago óta a legnagyobb.
Mind emberileg mind versenyzőként lenyűgöző figura.