Az 1400GTR elsősorban technikailag változott, ebben a kategóriában már nem a külső adja el a motort. A túrázók elvárásait szem előtt tartva mind a kényelem, mind a biztonság terén nagyot lépett előre a legnagyobb Kawa. A KTRC, azaz Kawasaki Traction Control érthető fejlesztési irány, a brutálisan erős 1400-as blokk a nagy súly ellenére csúszós úton könnyedén megtréfálhatja a fáradt motorost. A K-sorozatú BMW-ken elnyerte tetszésünk a rendszer, kíváncsian várjuk a Kawasaki első próbálkozásának eredményét. A rendszer egyik előnyös tulajdonsága, hogy nem jelent plusz súlyt a motoron, mivel az ABS szenzorait és ECU-ját használja. A beavatkozás három ponton történik, azaz gyújtás, befecskendezés és levegőáramlás, hogy minél kevéssé zavarja a motorozást. Szintén erre a rendszerre épül a K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking), ami gyakorlatilag egy kétállású fékasszisztens, a felhasználó szabadon választhat a két fék kapcsolódása között az időjárásnak vagy motorozási stílusának megfelelően, szinte teljesen függetlenül vagy kombinált fékként használva. A fejlesztés könnyebb tömeget és gyorsabb processzort is eredményezett. Az ABS alapvető biztonsági extra, így működését alacsony akkumulátor feszültség mellett is megőrzi, ilyenkor a műszerfalon jelzi gondját-búját, és működése is darabosabb lesz.
A túrázáshoz azonban nem csak elektronika kell, hanem kényelem is, és ebben igazán erős a Kawasaki. A szélvédelem a magasabb – továbbra is elektromosan állítható – plexinek köszönhetően javult. A plexinek négy, előre programozott állása van, és memorizálja az aktuálisan használt állást, amihez automatikusan visszatér újraindítás után. Az aerodinamikai változtatásokból a motor maga is profitál, korábban lehetett hallani a blokk túlzott hőleadásáról, ami nyáron meglehetősen kellemetlen tud lenni, így a motor jobb hőcseréjét új idomok segítik. Hűvösebb időben azonban vágyunk a melegre, az 1400GTR-en szerencsére mostantól alapfelszereltség a markolatfűtés, ami nélkül szinte nem is lenne szabad utcai motort értékesíteni a mi éghajlati viszonyaink között. Apróbb módosítások javítanak még a komforton, magasabb a tükör, a KIPASS rendszernek kisebb lett a kulcsa. Érdekes extra a baloldali fejidom kis rekeszének zárómechanizmusa, mely mágneses lett, és a motor leállítása után nem nyitható, csökkentve a tolvajok esélyét.
Végére hagytam az igazi érdekességet, az ECO funkciókat. Az üzemanyaggal való spórolás furának hathat egy ekkora motoron, hiszen telik rá, nem? A lényeg azonban nem ez, hanem a lehetőség szerinti környezetbarát felhasználás, valamint a nem elhanyagolható mértékű hatótáv növelés. A takarékos üzemmódot választva egy másfajta térképet használ a befecskendező, így akár 25%-al is javítva a hatékonyságot. Mondani sem kell, hogy a teljesítmény kihasználása továbbra sem lesz takarékos, de 6000-es fordulat alatt, maximum 30%-os gázmarkolat állásnál és kb. 120km/h alatt jelentős javulás érhető el. Az ECO ride kijelző ennél egyszerűbb, mint egyes autókban már megszokott, a takarékos vezetést ösztönzi azzal, hogy visszajelzi a hatékonyságot. Ötletes dolog a mai hisztérikus világban, de talán kissé túlzás egy 1400 köbcentis túramotoron.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
jelentős változások.
Ha így folytatja a Kawa a végén még klasszikus túramotor-generáció fakad ebből. ( jó, tudom,h goy volt már kawa nagytúragép)
Elgondolkodtató egy fjr – gtr ésszerűségi teszt pl a rendőrségnek…. ..mert azért ez “keményebb vas”
vds