Ezen a hétvégén, azaz április 20-án és 21-én adott otthont a franciaországi Bugatti versenypálya a 2018/2019-es FIM Endurance Világbajnokság második fordulójának. Azaz a Le Mans-i 24 órás motorversenynek (24 Heures Motos at Le Mans). A tavaly győzedelmeskedő F.C.C. TSR Honda France azon fáradozott, hogy megvédje világbajnoki címét. A Honda Endurance Racing legfőbb célkitűzése az volt, hogy ismét dobogós helyezést szerezzen a Fireblade-del. Vállalásukat részben siker koronázta, hiszen ez utóbbi összejött. Az első helyet azonban a Kawasaki SRC csapat happolta el.
Fél év telt el azóta, hogy a két Honda csapat utoljára akcióba lendült. Akkor a 2018/2019-es bajnokság első fordulóján, a szeptemberben rendezett, legendás Bol d’Or-i viadalon bontogatták a szárnyaikat. Az F.C.C. TSR Honda France színeiben induló – Freddy Foray, Josh Hook és Alan Techer alkotta – hármas húzta be az első helyezettnek járó trófeát. Nem csoda, ha ezúttal is nagy reményeket fűztek a Fireblade motorokhoz. Tekintve, hogy a nagy igyekezet ellenére Dakaron sem jött össze a trónfosztás, szerettek volna villanatani egy másik presztízs versenyen.
A Honda Endurance Racing új pilótával erősített az összecsapásra. Nevezetesen a korábbi MotoGP-versenyzővel, Sébastien Gimberttel, aki Randy de Puniet-vel és Yonny Hernandezzel közösen hajtotta a 111-es rajtszámú, végül a második helyen begurított Honda Fireblade-et. Előttük a 11-es sorszámú Kawasaki SRC, mögöttük pedig a 2-es számú Suzuki Endurance Racing Team vitte be a Gixert.
Maga az endurance-szakág évről évre egyre népszerűbb, és nemcsak a rajongók körében, hanem a versenycsapatokat illetően is. Ezt bizonyítja, hogy a 24 Heures Motos rajtrácsán ezúttal 60 alakulat pilótái sorakoztak fel. A verseny április 20-án szombaton, helyi idő szerint 15.00-kor vette kezdetét és vasárnap délután három órakor intették le.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »