Ha a Honda, a Suzuki, a Kawasaki és a Yamaha az együttműködés jegyében közösen meghoz egy döntést, annak garantáltan elsöprő ereje lesz a motorkerékpárok piacán. A négy óriásvállalat az elektromos meghajtású motorkerékpárok jövőjét igyekszik a saját képére formálni. Azaz ők azon munkálkodnak, hogy ezek a gépek egységes szabvány alapján készülő akkumulátorokkal készüljenek. Ez a fajta egyezségre jutás és közös munka például azért lehet fontos, hogy egy egységes töltőhálózat létrehozása eleve lehetséges legyen.
Az elektromos motorkerékpárok legnagyobb megoldatlan problémája jelenleg a rettenetesen hosszú töltési idő. Bár a Yamaha, valamint a Honda egészen elöl jár a fejlesztésekben, erre még nekik sincsen válaszuk. Jelen állás szerint a probléma forrását azzal fogják kiküszöbölni, hogy az akkumulátorokat egyszerűen cserélhetőre tervezik. Egy ilyen esetben a töltőállomásokon a már feltöltött egységekért kellene fizetni. Ez egyszerűvé, és ami igazán fő, hogy villámgyorssá tenné a folyamatot. Ezzel a fajta megoldással számol jelenleg a Honda az elektromos PCX kapcsán, de a Zeronak és a Kymconak is vannak tervei az úgynevezett Mobile Pack szisztémával.
Egy egészen biztos. Ha a négy nagy japán motorgyártó vállalat megállapodik valamiben, akkor az úgy is lesz. Tekintve azt, hogy a motorkerékpár piac eladásainak mekkora tortaszeletét uralják, az együttműködésük gyümölcse megkerülhetetlen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »