Nem vagyok egy Gold Wing rajongó. Mindig úgy gondoltam, hogy a Honda csúcstúrázója parasztvakítást kínál, rettenetesen sok pénzért, és csupán annak való, akit kéjes élvezettel tölt el a tudat, hogy őt még a BMW-sek is utálják. De ez mindössze megalapozatlan előítélet, és ha alapos önismerettel rendelkeznék, akkor bevallanám, hogy csupán az böki a csőröm, hogy hiányolom a típusból a rock&rollt. A tavaly bemutatkozott GL1800 ráadásul számtalan területen lépett előre. Macko is megfogalmazta a nálunk járt DCT Tour tesztmotor kapcsán, hogy nem véletlenül lett egy világszerte körülrajongott tárgy a Gold Wing.
Az újabbik generációs Arany Szárnynak bemutatták a Tournál sokkal dögösebb, kevesebb extrával felszerelt bagger változatát. Az előző F6B-hez hasonlóan a recept megmaradt: lekerült hátulról a fotel, a doboz, előre pedig a megszokottnál egy számmal kisebb szélvédő kerül. A végeredmény pedig ezúttal is egy vadabb kiállású űrhajó lett. (Természetesen az új generáció elnevezésében ez maga az “alapváltozat”, amelyet már a típus bemutatásakor láthattunk. Most azonban már a beszerzése is lehetséges világszerte!)
Természetesen a leendő tulajdonos így elveszített mintegy 50 liternyi csomagteret. Azaz Icuka nem baj, ha ezentúl otthon hagyja a hajsütő vasat. Sőt, akár önmagát is. A rider viszont nyert 40 kiló mínuszt a motor össztömegéből, ráadásul még a súlyeloszlás is ideálisabbá válik, ami motorozás közben még hasznos lehet.
Az erőforrás természetesen ugyanaz a 1.833 köbcentis, selymes járású bokszer, ami a fullos testvérmodellben is szolgál. A DCT váltó azonban nem elérhető hozzá. Ez a stílus igazi ára.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »