Majd két év várakozás után úgy tűnik, végre megvalósul a Suzuki GSX-125 R projekt, s így már a legfiatalabb motorosok is büszkén feszíthetnek egy „Gixer” nyergében – megérkeztek a „kémfotók”.
Suzuki GSX-R – a motoros társadalomban az egyik leginkább kétes értékű motor. Ugyan ez a pompás masina nem érdemelte meg ezt a pejoratív hírnevet, mégis, az elmúlt években gyakorlattá vált, hogy sokan kezdőmotornak vásárolták a telivér 1000-es sportmotort. Kipróbáltuk, tudjuk: a kategóriateremtő, folyton megújuló GSX-R család legerősebb tagja akkora teljesítménnyel rendelkezik, hogy átlagmotoros még pályán sem tudja „kimotorozni”. Tény, hogy gyári állapotban ez az egyik legjobb japán sportmotor. Bár az idén a Yamaha R1 vezeti az európai versenysorozatok legtöbbjét, a GSX-R legenda töretlen.
Ha minden igaz, a Suzuki hamarosan piacra dobja a fiataloknak készülő sportmotorját, a GSX-125 R-t. Vagy felültünk egy pletykának, vagy a szokásos kiszivárogtatással van dolgunk. Persze csodát ne várjunk, a nevén és stíluselemein kívül egy 125-ösnek nem sok köze lesz a legendás nagytestvérekhez. A vezetői engedély kategóriák miatt valószínűleg osztálytársaihoz hasonlóan 14-15 lóerős lesz, nagyjából 120-130 kilogramm és szinte biztosan egyhengeres. A Yamaha YZF-R125-öt volt szerencsénk kipróbálni – ha nem is egy izommotor, futóműve meglepően jó volt, tényleges élvezet volt vele motorozni és a fiatalok számára oly fontos külsőségek terén is jeleskedik. Remélhetőleg hamarosan megláthatjuk, hogy a GSX-125 R képes lesz-e felvenni a versenyt az iwataiak csábítójával és az évek óta piacon lévő CBR-125-tel.