Néhány éve láttam az egyik ismeretterjesztő csatornán egy igazán hóbortos motorost. A kollega átépített egy Kawasakit, a motort egy V12-es aggregát hajtotta.
Az úriember Allen Millyard, aki „civilben” atommagkutató, igazából nem ezzel a V12-es, 2300 köbcentis motorral kezdte a motorok átalakítását. Először egy 3 hengeres masinát alakított át 5 hengeressé, majd egy sornégyes blokkot faragott át V8-assá. A vázak szükségszerű átalakítását is Ő tervezte és végezte. Eddigi munkáihoz képest a V10-es, Dodge Viperből származó erőforrás motorkerékpárba építése egy kissé visszalépés. Persze nem egyszerű feladat egy ekkora tömegű és teljesítményű aggregát integrálása egy kétkerekű járműbe, és a teljesítmény-mániások szeme felcsillan egy 500 lóerős bringa hallatán, de korábbi munkái jóval összetettebbek tűnnek és mélyebb mérnöki tudást igényeltek. Arról már ne is beszéljünk, hogy Viper motort már láthattunk Boss Hoss vázba építve.
Millyard Viper motorja
A V12-es Kawa egy korábbi projektje, teljesítményből itt sincs hiány