Az Onroad olvasói emlékezhetnek rá, tavaly beszámoltunk a Confederate legújabb üdvöskéjéről, a Fighterről. Most a motor végleges változatát hivatalosan is bemutatták.
Pebble Beach Concours d’Elegance, mond ez valakinek valamit? Átlagos magyar ember ezt a helyet csak a médiából ismeri. A „felső körök” autórajongói évente összegyűlnek ezen a helyen, egy kis igazi nagyvilági jamboree-ra. Ritkaságszámba menő öreg autókat adnak, vesznek néha több millió dollálért és persze élményautóznak az antik gépészeti csodákkal. Van ugyan néhány kétkerekű masina is, de ezek is inkább az antikvitás kategóriába sorolhatók. Nos, a Confederate ezt az eseményt választotta, hogy hivatalosan is bemutassa a (vastagpénztárcájú) nagyérdeműnek legújabb üdvöskéjének, a Fighter 2010-es modellévben gyártott, P120 Fighter Combat verzióját.
A bemutató kapcsán igazából csak egyetlen kérdés merül fel bennem. Több helyen olvashatók piaci elemzések a motorértékesítésekről. Ezek szerint az Egyesült Államokban az egyedi, drága motorok piacán érezni leginkább a válság hatásait. Ennek ellenére a Confederate a nagy érdeklődésre való tekintettel 120-ra emelte az eredetileg 45 darabosra tervezett széria gyártási mennyiségét. Most akkor hogy’ is van ez?