Mit tegyünk, ha egy 600-as már kevés, de egy 1000-es még sok? Ma már csak hírmondói vannak a régen óriásnak számító 750-esnek.
Universal Japanese Motorcycle, azaz univerzális japán motorkerékpár. A Honda CB750 által elindított kategória, a 750-es, sornégyes aggregáttal szerelt csupasz motorok egy időben annyira ugyanarra a kaptafára és nagy számban készültek, hogy ezeket a motorokat csak „UJM”-ként nevezték világszerte. Mára már csak kevés ilyen motor van a piacon, gyakorlatilag a csupasz Kawasaki Z750 és a telivér sportmotor Suzuki GSX-R 750 az utolsó hírmondói ennek és az ebből kialakult kategóriának. Francia pletykák (vagy nevezzük inkább reménynek?) szerint a Suzuki a GSR 750 köbcentis változatán dolgozik.
Bár ez is csak újabb pletyka a sorban, személy szerint örülnék, ha újraéledne ez a kategória. A mai 600-as japán csupasz motorok legfőbb problémája, hogy sportmotor múltuk miatt alacsony fordulaton teljesítmény leadásuk nem a legjobb. Bár az 1000-es csupaszok esetében is megfigyelhető valami hasonló jelenség, de az utcára túlzóan nagy teljesítményű motorok gyakorlatilag csak pályán használhatóak ki. Egy 750-es arany középút volna a racionális teljesítmény, és kiegyensúlyozottság jegyében. Reméljük nem csak pletyka, amiről a franciák beszélnek.