Nem is olyan rég beszámoltunk egy R1-ből épített terepmotorról. Úgy tűnik az az átalakítás nem is volt olyan egyedi.
Az olasz RM Racing csapata egy Suzuki GSX-R 1100-ből épített terepmotort pusztán demonstratív célból, jelezve, hogy ők erre is képesek. Akárcsak az átalakított R1 esetében, a jelentős többlet tömeg ezt a bestiát sem teszi ideálissá terepezésre, bármennyi és bármilyen jelentős átalakításokon esett is át.
A motor hengerűrtartalmát 1200 köbcentiméterre növelték, új dugattyúkat és módosított hengerfejet kapott. A keverék adagolása a versenyeken szokásos gyorsgázzal szabályozható. A segédvázat lenyesték, a hátsó villa egy 1993-as GSX-R 750-ről származik. Bár a hátsó csillapítást egy utcai Öhlins rugóstag végzi, az első teleszkópok (és az első fék) egy valódi (KTM) terepmotorról származnak. A 4 az 1-be rendszerű végdob nélküli kipufogó pedig garantálja, hogy ha mást nem is, de a táj nyugalmát felveri.
A „prehisztorikus” GSX-R 1100-ből már számtalan átalakítás készült, de talán ez az egyik leginkább öncélú változat. Egy kör még csak-csak érdekes volna rajta, de tartósan terepezni egy ilyen motorral nem az igazi.