Mi lehet jobb retromotor, mint egy Royal Enfield Bullet 350? Természetesen egy Royal Enfield Bullet V2 átépítés.
2009. január 23. nagy nap volt Aniket Vardhan életében. Öt év tervezés, szimuláció, alkatrészgyártás után hajnali kettőkor életre kelt motorja. Vardhanban még a főiskola elvégzése alatt fogalmazódott meg a terv, s bár azóta több V2-es Royal Enfield született, megépítette a saját ikerhengeres múltidézőjét. A motor különlegessége, hogy a Royal Enfield Bullet blokkjához két henger tartozik, az eredeti egyhengeres blokkból egy V-motort faragott saját elképzelései alapján.
A blokkot érintő változások között találjuk még a kuplung átalakítását, a nagyobb teljesítményhez illő tárcsák és erősebb rugók is cserére szorultak. Emellett a váz is módosításra szorult, hogy a V2-es erőforrás megfelelően illeszkedjen a vascső bölcsőbe. Az első fogaskerék évjárattól függően 17 illetve 18 fogas, ezen a motoron viszont egy 20 fogas található. A motor az indiai származású tulajdonos elmondása szerint legnagyobb fokozatban is simán jár 40 kilométer/órás tempónál, és gond nélkül gyorsul. A 90 kilométeres tempónál 25 százalékkal alacsonyabb fordulaton üzemel, mint az eredeti egyhengeres, 350 köbcentiméteres motor.
Igazából ez a második indítás, de akkor is fantasztikus.
Az aggregát beindításánál már csak a motor utcai próbája lehet jobb… Bár a kipufogók még hiányoznak, de már így is működőképes.