A Zero Motorcycles Inc. vállalatot 2006-ban alapította meg Neal Saiki korábbi NASA mérnök. Célja az első pillanattól az volt, hogy tisztán elektromos üzemű motorkerékpárokat gyártsanak – mert ebben hitt és látta a jövőt. A széria termelés 2010-ben indult meg – és bizony azt kell mondani, hogy amikor nálunk járt teszten a Zero DSR, akkor mi is imádtuk. De azt sem felejtem el, amikor elvittem Győrújbarátba a tavalyi Suzuki V-Strom találkozóra. Néhány résztvevő kipróbálta, és bizony az a vigyor, amivel leszálltak róla, minden elárult…
A 2019-es év legelején dobta be a köztudatba a Zero legújabb modelljének első teaser videóját. Ezen persze a szokott módon pont semmit nem látunk a motorból – azonban időközben annak számos paramétere kiszivárgott. Először is mind csupasz, mind pedig sportmotorosan burkolt változatban kapható lesz – de ennél izgalmasabbak műszaki adatai. Amennyiben igazak a kéminformációk, az SR/F hajtásáról egy 120 lóerős elektromotor fog gondoskodni, menetteljesítményei pedig abszolút élvonalbeli streetfigter/sportmotor szinten lesznek.
Futóműve is komolyabb lesz a jelenlegi palettában szereplőknél. Az energiát egy 20 kWh-s akkumulátor tárolja, a gép hatótávja pedig vegyes autópálya-országút üzemben (tehát nem városi használatot adnak meg!) 120 kilométer lesz. Ráadásul a motorban alapból lesz kanyar-ABS és egy teljesen új műszeregységet is kap.
A szóbeszéd szerint az új modell (amelynek hivatalos bemutatása február 25-én esedékes) piaci sikere életbevágó fontosságú a kaliforniai vállalat számára. A Zero Motorcycles 2018-as összes eladása ugyanis 750 darab volt – ez pedig kevesebb, mint a (volt) versenytárs Alta hasonló adata – ugyanakkor utóbbi már a tavalyi év során, több hónapja lehúzta a rolót. Hogy a túléléshez tökéletes eszköz lesz-e a hírek szerint abszolút felső kategóriás és várhatóan 20’000.- dolláros (átszámítva 5,6 millió forintos) áron piacra kerülő gép, azt persze csak a jövő dönti el. Mindenesetre én drukkolok a Zero talpon maradásának, mert izgalmas színfoltjai a motorkerékpárok mai világának.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »