Nyáron vált hivatalossá, hogy Jorge Lorenzo átigazol a gyári Repsol Honda alakulatához. A hír egyúttal Dani Pedrosa ottani pozíciójának a végét is jelentette. A veterán spanyolt egy ideig hírbe hozták a Petronas Yamaha csapatával is, ő azonban végül hivatalosan is bejelentette visszavonulását az aktív MotoGP versenyzéstől. Majd két szezonra aláírta a szerződést a KTM alakulatához – de “csak” mint tesztpilóta. A meló azonban nem indult jól: a kis spanyol ismét kulcscsont törést szenvedett. De egészen különös módon.
Volt, akit meglepett a tesztelői szerződés – de valójában az sem egy nagy csoda. Mike Leitner, a KTM MotoGP csapatának vezetője ugyanis 2014-ig a Repsol Honda személyzeti menedzsere volt – így nagyon jól ismerte Pedrosát. Több nyilatkozatában megemlítette, hogy a spanyol versenyző különösen érzékeny kapcsolatban van a motorral, így a fejlesztésben igen nagy segítség lehet. Még arra is kitért, hogy az apró termetű pilóták jobban érzik a versenygép visszajelzéseit, mert nem tudnak annyit kompenzálni súlyukkal. És milyen meglepő: Pedrosa mellett a másik tesztpilóta nem más, mint a hasonló alkatú Mika Kallio.
A tesztprogram alig kezdődött meg, Pedrosa máris elég komolyan megsérült. Nála ez nem meglepő: még pályafutása utolsó évében is frissen csavarozott kézzel versenyzett. A most elszenvedett kulcscsont sérülése is nevezhető lenne rutinnak a számára, mert csak ez a jobbos példány kétszer tört komolyan el – ennek következtében pedig sajnos már nem olyan, mint egy ép alkatrész. Szakkifejezéssel élve a csontja – ez a konkrét darab – egy úgynevezett sclerotic lesion nevű állapotban van. Ami annyit tesz, hogy sokkal lassabban képes gyógyulni, mint normál esetben.
Az emberi csontok ugyanis kétféleképpen regenerálódnak. Vagy az ép részeket eltávolítva gyógyítják meg a sérüléseket, vagy – és ez a “normális” – tovább építik magukat a folytonossági hiány megszüntetése érdekében. Amikor azonban egy adott területen a folyamat már többször is lezajlott, annak időigénye a későbbiekben nagyon meg tud nőni. Ebben a helyzetben van most a spanyol pilóta is. Sérülésének különlegessége ugyanis, hogy külső fizikai hatás (azaz bukás) nélkül tört el a kulcscsont… Az orvosok szerint ebből pedig csak egy nagyon lassú csontfelépítési folyamattal lehet úgy kilábalni, hogy később Pedrosa válla és karja terhelhető legyen. Hogy mikor folytathatja a KTM tesztelését, az így teljesen bizonytalan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »