Hiába nem volt formalitás már az első nap sem, a másodikat sokkal durvábbra szervezték meg. 552 kilométert kellett a mezőnynek megtenni, amelynek első fele a speciál szakasz volt. 7 kilométerrel a táborhely után következett a 342 kilométeres gyorsasági szakasz – amely ezen a napon végig kegyetlen dűnéken vezetett keresztül. Itt a navigáció is különlegesen fontos és nehéz – nyolc belső ellenőrző ponton kellett áthaladni a Dakar versenyzőinek, hogy értékeljék teljesítményüket.
Sokaknak akadt is gondja rendesen. Nem csak a mi Gyenes Manink vágott neki sérülésből lábadozva a 2019-es megmérettetésnek, hanem a Honda élversenyzője, a sokak által nagyon szeretett Paulo Goncalves is. Ő négy hete a portugál bajnokság versenyén bukott és műteni kellett a lépét – így már azt is győzelemnek értékelte, hogy rajthoz tudott állni 11. Dakar Rally-ján. Az állapota azonban nagyon megnehezítette számára a versenyzést – ezzel együtt a tegnapi napot a 11. helyen zárta.
A motorosok ezen a napon az autók után és normál sorrendben indultak, így végig lehetett követni a Dakar Live Timing rendszerében, hogy haladnak ellenőrző pontról ellenőrző pontra. Az elsőként induló és végig kiegyensúlyozottan haladó Hondás Joan Barreda azonban egy pillanatra nem tudott beleszólni a napi szakasz győzelméért folytatott harcba. Csapattársa, az első nap harmadik amerikai Ricky Brabec ugyanis nagyon húzta – végig uralta a napot, minden ellenőrző ponton elsőként haladt át. El is mondta, hogy ő nem foglalkozik az összetett versennyel, mindig csak az adott szakaszra koncentrál és abból akarja kihozni a legtöbbet.
Csakhogy Brabec nem tudta kihozni a második napból a szakaszgyőzelmet. A címvédő Matthias Walkner ugyanis a rajttól kezdve a sarkában volt. Nem szó szerint, hiszen az amerikai harmadikként, az osztrák KTM-es pedig hetedikként rajtolt – vagyis valójában volt köztük 12 perc – az időeredményeik azonban alig tértek el, ahogy haladtak pontról pontra. Egészen izgalmas végignézni, hogy alakultak az eltérések. Walkner hátrányai az egyes ellenőrzőpontokon másodpercben Brabec mögött: 10, 3, 1, 26, 18, 48, 63, majd a WP8-on megint csak 3! Az utolsó negyven kilométeren pedig a címvédő fordított és 22 másodperc előnnyel megverte amerikai versenytársát.
Matthias Walkner pedig pont nem az a szakaszgyőzelmekért viaskodó versenyző – őt mindig taktikussága emelte ki a mezőnyből. Persze nyilván nem motorozik lassan – de a fentieket győzelme utáni nyilatkozata is alátámasztja. Azt mondta ugyanis, hogy nem volt biztosan jó ötlet ennyire sietni, hiszen előre kell gondolkozni és nem most kapkodni. De azért persze egy kicsit örült neki, hogy behúzott egy speciál-elsőséget. Csakhogy ő nem ezekre megy, az érdekli, hányadikként ér majd vissza Limába a Dakar végére – ami még nagyon messze van, hiába “rövid” az idei viadal.
A szintén sérülten rajthoz álló és általunk nyilván fokozottan figyelemmel követett Gyenes Mani csak annyit írt közösségi oldalán, hogy a második nap gyorsasági szakasza csodálatos tájakon vezetett, végig az Atacama sivatagban. Hogy a karja mennyire bírta a megpróbáltatásokat, arról egyelőre nincs információ – később nyilván tőle is kapunk hírt erről. Mindenesetre egész nap stabilan ment, végig a 64. és a 70. hely között haladva hatvannegyedikként zárta a napot.
Ez a szakaszgyőzteshez képest igen jelentős, 1 óra 23 perces hátrányt jelent már – összetettben Mani 1 óra 46 perc lemaradással a 63. pozícióban van. Persze a 2019-es Dakar nagy része nem csak az élen küzdő pilótáknak van hátra, hanem neki is – úgyhogy hatalmas rutinjával biztosan tudja mit csinál és mennyit vállal. Egészségesen garantáltan sokkal gyorsabb is lehetne – ebben az állapotban azonban a célba érés is egy hőstett lesz!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 1 | M. WALKNER | KTM | 03:23:57 | 00:00:00 |
2 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 00:00:22 | 00:00:00 |
3 | 5 | J. BARREDA BORT | HONDA | 00:01:41 | 00:00:00 |
4 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:03:06 | 00:00:00 |
5 | 6 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 00:03:24 | 00:00:00 |
6 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 00:06:03 | 00:00:00 |
7 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:09:05 | 00:00:00 |
8 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:09:59 | 00:00:00 |
9 | 29 | A. SHORT | HUSQVARNA | 00:12:25 | 00:00:00 |
10 | 10 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 00:13:43 | 00:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 5 | J. BARREDA BORT | HONDA | 04:23:14 | 00:00:00 |
2 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:01:31 | 00:00:00 |
3 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 00:01:33 | 00:00:00 |
4 | 6 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 00:03:17 | 00:00:00 |
5 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:04:33 | 00:00:00 |
6 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 00:07:18 | 00:00:00 |
7 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:10:19 | 00:00:00 |
8 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:12:18 | 00:00:00 |
9 | 10 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 00:17:24 | 00:00:00 |
10 | 29 | A. SHORT | HUSQVARNA | 00:17:37 | 00:00:00 |
fotók: Dakar.com, Emanuel Gyenes Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »