A Suzuki egyik 2009-es újdonsága az alsó-középkategóriás Gladius. A motor éppen csak elérhető lett a vásárlók számára, azonban az első jelentős átépítés máris megszületett.
A Suzuki és az LRG divatcég közös munkája ez a Gladiuson alapuló funbike. Meglepően kevés módosítással sikerült létrehozni, a változtatások listája igencsak rövid. Az RM-Z-től örökölt futómű és első sárvédő, a 17 hüvelykes drótküllős Excel kerekek, a LeoVince kipufogó rendszer és a módosított hátsó idom egy, az eredetitől teljesen eltérő célú motort eredményezett. Ez egyben felveti a kérdést: vajon ez lesz a motorgyártás új útja?
Eddig is megszokott volt, hogy a sportmotorokon fejlesztett blokkok és más fődarabok néhány éven belül szerényebb teljesítményű utcai modelleken kerültek felhasználásra. Gondoljunk csak a legtöbb japán 600-as csupasz motorra, amelyek szinte mindegyike sportmotoroktól örökölte a szívét, futóművét. Bár a Suzuki eddig is költséghatékony modelleket dobott piacra, a Gladius eme gyári módosítása újfent jól demonstrálja, hogy nemcsak fődarabokat, hanem egy teljes motort is fel lehet használni egy hasonló, mégis más célú modell építéséhez.

Városi aszfaltbetyár