A 250-es géposztályt, amelyben Talmácsi Gábor is versenyez idén, a 2011-es szezonban a 600-asok váltják fel. A spanyol Honda-BQR csapat bemutatta a legelső MotoGP2 szabályzatnak megfelelő versenymotort.
Bár a MotoGP2 szabályzatát a kezdetektől fogva éles kritikákkal illetik szakértők és a sport rajongói, úgy tűnik, lassan tényleg itt a kétütemű világ vége. A szabályzat egyik furcsasága, hogy egy sorozatban gyártott motor blokkját egy egyedi, a géposztály és a FIM versenyszabályzatának megfelelő vázba építve gyakorlatilag MotoGP2 versenymotort kapunk. Természetesen ez még kevés a győzelemhez, ám az egyéb alkatrészekre vonatkozó szigorú szabályok nem sok teret adnak a fejlesztésekre. Ki tudja, talán újra előtérbe kerül a versenyző tudása az elektronikával szemben?
A paripa technikai adatai:
| Motortípus | folyadékhűtéses négyütemű sornégyes konstrukció, 16 szelepes, DOHC szelepvezérlés |
| Gyártó | Honda |
| Hengerűrtartalom (ccm) | 599 |
| Furat x löket (mm) | 67 x 42,5 |
| Legnagyobb teljesítmény (lóerő) | 140 |
| Keverékképzés | Honda PGM-FI befecskendező rendszer 40 milliméteres pillangószelepekkel |
| Üzemanyag tartály (l) | 22 |
| Tengelykapcsoló | mechanikus |
| Váltó | 6 fokozatú |
| Váz | állítható, egyedi alumíniumöntvény |
| Hossz/szélesség/magasság (mm) | 1990/500/1000 |
| Villaszög (fok) | 22º55′ (állítható) |
| Ülésmagasság (mm) | 700 |
| Első felfüggesztés | fordított Showa USD teleszkópok, 43 milliméter belső cső átmérővel |
| Hátsó felfüggesztés | teljesen állítható Showa rugóstag 55 milliméteres rugóúttal |
| Első kerék | kovácsolt magnézium, 17 x 3,75 mérettel |
| Hátsó kerék | kovácsolt magnézium, 17 x 6 mérettel |
| Első gumi | Dunlop 125/80-17, slick |
| Hátsó gumi | Dunlop 190/55-17, slick |
| Első fék | 300 milliméteres tárcsák, 4 dugattyús radiális Galfer féknyergek |
| Hátsó fék | 220 milliméteres tárcsa, 2 dugattyús Galfer nyerek |
| Tömeg (kg) | 137 |
