Sorolni sem lehet a gazdasági világválsággal kapcsolatos rossz hírekről szóló cikkeket. Csökkenő forgalom, elbocsátások, gyárbezárások, és még sorolhatnánk. Valósággal felvillanyoz, amikor valamilyen pozitív kicsengésű hírt olvashatunk ezekben a nehéz időkben. Ez most ilyen: közzétették a BMW Motorrad 2008-as értékesítései adatait.
A bajorok tettek is a siker érdekében: számos új modellel rukkoltak ki a tavalyi esztendőben. Felfrissült a klasszikus R1200GS túraendúró és \nagytestvére\, az Adventure változat, valamint megjelent a hazánkban elsőként általunk tesztelt F800GS és az F650GS modell is, hogy a versenysikereket elért G450X versenyendúróról ne is beszéljünk.
Mi azóta is visszavágyunk az F800GS nyergébe
A sikeres új modelleknek köszönhetően a 2007-es rekordévhez képest, amikor is világszerte 102467 darab kék-fehér emblémás motorkerékpárt adtak el, a legtöbb gyártó számára nagyon nehéz véget ért 2008-as esztendőben is sikerült forgalomba helyezni 101685 kétkerekűt. Így a bajorok visszaesése mindössze 0,8 százalék lett. Érdekes, hogy éppen az év végét jellemző erőteljes hanyatlással ellentétben a BMW motorkerékpárokból decemberben 9,3 százalékkal több fogyott, mint egy évvel korábban (7457 darab a 2007-es 6821-hez képest). A kismértékű éves csökkenés elsődleges oka a legnagyobb piacukon, Németországban tapasztalt általános értékesítési válság. Itt ugyanis még a BMW is vesztett forgalmából: 18112 motort adtak el az előző év 22065 egységével szemben, ami bizony nem kevesebb, mint 17,9 százalékos visszaesés. Ezzel együtt a gyár még így is megőrizte piacvezető pozícióját.
A többi európai piacon azonban jobban alakult az év: a második legjelentősebbnek számító olaszországi adatokat vizsgálva már 5,6 százalékos növekedést láthatunk: 15342 propelleres motor fogyott a korábbi esztendő 14533 darabjához képest. Így az egyébként 8,8 százalékkal zsugorodó olasz piacon jelentősen tudták növelni piaci részesedésüket, elérve a 11,2 százalékot (szemben a 2007-es 9,7-del). Növekedtek értékesítéseik a francia, angol, svájci, osztrák és lengyel piacokon is. Szerencsénkre Magyarországon is hasonló a helyzet: ugyan csupán egy százalékkal, de növelte értékesítéseit a BMW motorkerékpáros szekciója.
A tengerentúlon is biztatóan alakult az elmúlt esztendő: a harmadik legjelentősebb értékesítési területen, az Egyesült Államokban a 4,6 százalékos piac-zsugorodás mellett a bajorok 0,6 százalékkal növelték értékesítéseiket: 11768 helyett 11839 kétkerekűjüket helyezték közúti forgalomba. A latin-amerikai országokban szintén nőttek az értékesítések, csakúgy, mint Dél-Afrikában.
Összességében tehát a német gyár stratégái kevésbé látják borúlátóan a jövőt, mint sok más konkurens gyártónál dolgozó kollégáik. Hogy a lehető legjobban sikerüljön a 2009-es esztendő is számukra, ismét előrukkolnak néhány újdonsággal: a K1300-as sorozat S, R és GT modelljei minden idők legerősebb közúti BMW-i lesznek, valamint megjelenik az első kék-fehér superbike is: az S1000RR nem csak közúton, hanem a versenypályákon is szerencsét próbál.
Még a jövő titka, hogy a bajorok milyen superbikeot építettek