A Triumph Rocket III 2004-ben kezdte meg a menetelését. Emlékszem, hogy annak idején, kezdő motorosként még nem nagyon láttam a négy japán gyártón és Harley-Davidsonon túl. A brit motorgyártás egészen egyszerűen nem létezett számomra. Pláne amikor az akkori csajom azzal viccelt, meghallva a márkanevet, hogy nagyon szeretne egy olyan bugyit. De még ennek az öntudatos, de éretlen 19 éves hülyegyereknek is áttörte az ingerküszöbét a Rakéta. A 2’300 köbcentis, sorhármas 148 lóerős dög, ami akkora nyomatékot ad le, mint egy traktor – bárkiből kiváltotta az “ejha, azt azért kipróbálnám” mondatot.
A 24 éves menetelésnek azonban véget vetnek az új Euro környezetvédelmi normák. Mégis lehetséges, hogy nem kell végleg elbúcsúznunk ettől a brit huligántól. Sőt, kifejezetten valószínű, és lássuk be, hogy az üzleti logika is azt diktálja, hogy ne számoljanak le egy sikeres névvel. Ugyanis információink szerint egy nemrég Triumph kereskedőknek tartott konferenciáról kiszivárgott néhány kép és videó. Ezekből egyelőre csak az alábbi fotóval tudunk szolgálni, hiszen a brit cég tűzzel és vassal irtja az internet sötét zugaiban megbúvó morzsákat.
A fotó alapján egy igazi, hamisítatlan power cruiserrel lesz dolgunk ha egyszer megvalósul, ami nem rejti véka alá a bőre alatt megbúvó izomtömeget. A koncepció rajzon monoblock Brembo fékeket ábrázolnak, a rövid kipufogó egészen új, brutálisan dögös íveket vesz, de a legdurvább változás mégiscsak az egykarú lengővilla. Na és biztosan nem maradnak majd ki a manapság alapvetőnek számító elektronikai segítségek. ABS, kipörgésgátló, egykerekezés-gátló (cruiser ide vagy oda, ebben az esetben indokolt) vagy éppen az üzemmódváltó. Szerintetek milyen lesz? Megvalósul egyáltalán? Vagy talán minden jel ellenére szándékos szivárogtatással állunk szemben, hogy a britek lemérjék a reakciókat?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »