Korábban már beszámoltunk a Honda dupla kuplungos váltójának terveiről. A 2010-re ígért eszköz azonban nem az egyetlen új erőátviteli berendezés, amely a tovább gyorsíthatja a kétkerekűeket.
Az angol Zeroshift nevű cég forradalmi nyomatékváltóit korábban a versenyautókon és teherautókon alkalmazták. Most úgy gondolták, hogy itt az ideje a kétkerekűeken alkalmazható kis méretű változat elkészítésének. A váltó működési elve viszonylag egyszerű, a megoldásnak pedig számos előnye van. A koncentrikus tengelyeket, gyűrűket tartalmazó szerkezet elsődleges haszna a váltás idejének drasztikus csökkentése – a másodperc tört részére -, amely egyrészt javítja a gyorsulást, másrészt indirekt módon csökkenti a fogyasztást és a motor fordulatszám-ingadozásból eredő terhelésváltásait. A jóval egyszerűbb szerkezeti felépítésnek hála ez a berendezés nem elhanyagolhatóan olcsóbb, mint a hasonló funkciójú fokozatmentes automata (CVT) vagy éppen a dupla kuplungos (DCT) váltók. A kompakt kialakítású váltó az egyszerű szerkezeti felépítésnek hála a jelenleg elterjedt korszerű váltóknál kisebb tömegű.
A váltó működését az alábbi animáció mutatja be
A váltó tesztelése azonos motorral szerelt Ford Mustangokkal