Automata Gixer
A népszerű nagyrobogók között egyre gyakrabban találunk extrém egyediesítéseket. A fényezésen kívül komolyabb tuningokkal is találkozhatunk: Japánban az ilyen átalakításoknak lassan már hagyománya van. Nem csoda, hogy a Suzuki a Burgman sportos változatának kiadását fontolgatja.
Első ránézésre a legszembetűnőbb változás a Suzuki szupersport-kategóriáját idéző fényezés, innen származik a motor „GSX-B” elnevezés is: a „B” a 400-as Burgman modellre referál. A fényezés stílusosan harmonizál a robogó vonalaival, a tradicionális GSX-R színek igényes elrendezésben kerültek a motorra, a kék-fekete műszerfalat övező fényes fekete szín pedig roppant elegáns.
Az egyedi fényezés mellett a motor számos eleme cserére szorul a sportosabb teljesítmény érdekében. A tömeg csökkentése és sportosabb külső elérése miatt néhány alkatrész a japán belpiacos 250-es Burgmanről származik: a kormánykiemelő konzol, a hátsó spoiler a LED-es hátsó lámpával együtt, akárcsak a „fejidom”. A kormány és az azon találhatő kezelő berendezések a B-Kingről jönnek, a GSX-R 600 pedig a kipufogóval, a tükör-irányjelző szerelvényekkel és az első sárvédővel járul hozzá a nagyrobogó sportos felépítéshez. A hullámos féktárcsák a nagyobb sebességre engednek következtetni: a jobb hűtést eredményező kialakítás a fék intenzív használatát teszi lehetővé, hiszen a gyors megállás ugyanúgy a sportos vezetési élmény része, mint a gyorsítás és a száguldás.
Gonoszul mutat a GSX-R kipufogó a nagyrobogón!
Konkrét információnk ugyan nincs róla, azonban feltételezhetjük, hogy az erőforrás és a váltó is átalakításra kerül, ha a Suzuki a modell bevezetése mellett dönt: a 400 köbcentiméteres blokk teljesítménye alapváltozatban nem kimondottan alkalmas a külső sugallta sportos motorozásra. Ugyanezen okból meg kell említenünk a felfüggesztést is: a kényelmes nagyrobogózást biztosító teleszkópok és hátsó rugóstag is nyilvánvalóan módosításra kerül a sportváltozatban.
Vegyes kép: műszerfal a Burgman 400-ból, bal markolat a Burgman 650-ből, jobb markolaton a teljesítménykapcsoló a nagy Gixerből, és folytathatnánk…
Ha azt gondolnánk, hogy egy ilyen motornak nincs piaca, akkor vessünk egy pillantást a galériára: számos egyedi, sportos nagyrobogó készült már akár magánszorgalomból, akár promóciós céllal. Természetesen a tényleges igényeket is fel kell mérni: a Suzuki új koncepcióját a nagyrobogós közönségnek Las Vegasban mutatta be. Az ottani és az internetes visszajelzések alapján a közeljövőben eldől, hogy láthatjuk-e az utcákon a Burgman sportváltozatát.