A két keréken való pöfögés iránti vágy természetesen nemtől és testmagasságtól függetlenül képes rátörni az emberekre. Na persze jobb esetben mindenki igyekszik a saját testalkatának megfelelő motort választani magának. Mégis akad, amikor az igények és a valóság nehezen passzolnak össze. Előfordul, hogy az alacsony biker arra vágyik, amiről alig ér le lába, miközben a gólemtestű kolléganak valamiért a KTM Duke 390 akad be.
Én inkább az utóbbi kategóriát erősítem. A boltban rendszerint engem kérnek meg, hogy vegyem le az utolsó babkonzervet a polcról és még az ezres seggrakéták is legfeljebb LEGO motornak hatnak mellettem. Így aztán most olyasvalakinek a tanácsaira hagyatkozunk, aki nyakig benne van a magasság kérdéskörben.
Megan Griffiths – művésznevén Megs Braap – ugyanis nem egy nyakigláb alkat. Még a motoros csizma is majdnem térdig ér neki és ebben éppencsak egy jottányi túlzás akad. Ellenben szép versenyeredményeket tudhat a magáénak a terepmotorozás világában. Márpedig a kőkemény enduróknál a legritkább esetben (sem) szempont az alacsony ülésmagasság kialakítása.
A Disney-hercegnő hangú motorversenyző öt tippet szedett össze az alacsony – elsősorban – terepmotorosoknak. Az első, hogy tudatosan javítsd az egyensúlyérzéked. Erre ő a klasszikus nyolcasozást ajánlja, amivel durván fejleszthető ez a képesség. A második, hogy motorozás közben keresd a szemeiddel azokat a pontokat, amiken majd megtámaszkodhatsz. Harmadjára az erőt veszi elő, amire ha szüksége van, akkor sokkal inkább a lábait használja, mint a felsőtestét. A negyedik, hogy ha nem érnek le a lábaid, akkor csússz le a nyeregben az egyik oldalra, hiszen még mindig jobb egy teli talppal masszívan támaszkodni, mint kettővel pipiskedni. Az ötödik pedig az, hogy szerezz önbizalmat, amiben az a legszimpatikusabb, hogy arra rengeteg motorozással lehet szert tenni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »