Arra azért talán nem mindenki számított, hogy a Peugeot is újra be akar szállni a motorkerékpár bizniszbe. Ez persze jelenleg még csak kisérletezési fázisban tart. De az biztos, hogy a Párizsi Autószalon – ami a kölni INTERMOT-al egyidőben zajlik – standjaira kivittek két érdekes tanulmánymotort. A P2X formavilága nem annyira meghökkentő, mint amit az önérzetes francia dizájnerektől várna az ember. Sőt, kifejezetten a Honda Neo Sports Café kisebb tagjainak, a CB125R-nek és a CB300R-nek a vonalait vélem felfedezni benne.
Azért említettem meg a Honda újretró gépét is két súlycsoportban, mert a Peugeot koncepciómotorja a P2X is két méretben került kiállításra. A kisebbik 125 köbcentiméteres roadster és a nagyfiúsabb kiállású 300 köbcentiméteres, café raceresebb változat.
Mind a két változatban a motorblokk a Peugeot saját fejlesztése. Felülvezérelt, duplavezérműtengelyes, folyadékhűtéses egyhengeresek. A kisebbik tanulmánymotor oldalpaneljén kiszúrhatjuk a “Legend” Peugeot Motorcycle feliratot. Ezzel a legendás 515-ös névre keresztelt, még a második világháború előtti gyártott motort idézik meg. De ennek tükrében már megértjük a krómozott, küllős felniket is.
A motorok természetesen ABS-el, 5″-os full color TFT kijelzővel készült, amik képesek GPS-hez és okostelefonhoz csatlakozni. A Peugeot kétkeréken persze még mindig a városban érzi jól magát, az új gépeket is vasbeton-dzsungelharcosnak tervezik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »