Ha hinni lehet a Motociclismón megjelent információnak, a Honda elkészült a VFR1000-el, amely természetesen a VFR800-at fogja leváltani. Ha minden igaz szeptemberre már szériakészültségűvé válik az új VFR.
A 2009-es modellévű VFR1000-ben egy igazi csemege fog muzsikálni, hiszen az erőforrás alapját a MotoGP-ből ismerős 990 köbcentis RC211V jelű V5-ös nyújtja. Az új VFR-en a Honda már öt éve dolgozik, az RC211V-vel szerzett tapasztalatok legjavát rakja bele az utcára szánt VFR1000-be. A VFR-ben is (hasonlóan az RC211V-hez) a V5-ös motor három hengere előre, kettő pedig hátrafelé áll.
A motoron Yoshiteru Kinoshita és csapata dolgozik, aki szorosan együttműködik a HRC-vel és azzal fejlesztőcsapattal is, akik a 2008-as CBR1000RR-t készítették. A VFR1000 nem csak motorjával tűnik majd ki, belekerül a Honda egyedülálló elektronikus fékrendszere is. A projekt célja egy exkluzív sport-túra gépet alkotni, amely minden bizonnyal igen borsos árat is jelent majd egyben.