Vajon mire jó az, hogy a BMW bemutatott egy önvezető R1200GS modellt a napokban? Az önmagát elirányítgató motorkerékpárnak valójában talán a minimálisnál is kevesebb értelme van, hiszen rájder nem tud teljesen passziválódni. Csupán egy hasznos eset jutott eszembe.
Tibi régóta tervezte, hogy mostmár aztán tényleg össze fog futni gyerekkori barátjával. Csak éppen a munka miatt ez nem akart összejönni, hiszen nélküle összedől a cég, akár egy kártyavár. Na meg a gyerek is jön – úgy gondolta, hogy nem időszerű lejjebb adni az anyagiakból. A lelkiismerete mégis mardosta, hiszen legutóbb a tíz éves érettségi találkozón – 2039-ben – tudott pár szót váltani régi cimborájával. Ezúttal is csak egy órácskára ugrott be a Kertész utcába, a régi törzshelyük, a szépemlékű Vittula helyére települt kocsmába. A találkozás öröme és a hónapok óta gyűlő stressz elengedésének lehetősége végül elcsábította: “maradok egy sörre, csak hazaküldöm a motort, én meg majd megyek taxival” – mondta.
Az önvezető autók is annyira messze állnak a valóságtól, hogy talán még a fenti történetben szereplő dátum is csupán egy optimista becslés, nemhogy a kétkerekű motorkerékpárok! Zárt körülmények között mégis kimagasló fejlesztés eredménye az, hogy a BMW összehozott egy önmagát elvezérlő R1200GS modellt. Érdemes megnézni az alábbi videót.
A BMW célja az volt, hogy az önvezető motorhoz a lehető legkevesebb segédberendezésre legyen szükség. A kormány, a váltó, a gázkar, a kuplung és a fékek irányításához persze szükség volt egy villanymotorra. Természetesen a dobozok sem véletlenül vannak fent: számítógépet és GPS eszközöket rejtenek. Ez most még lehet, hogy egy kicsit bumfordinak tűnik, de nem is olyan régen még egy monitor is akkora volt, hogy meg lehetett vele izzadni, mire felért vele az ember a második emeletre.
És, hogy mire lesz ez az egész jó? Még a BMW szerint sem arra, hogy valóban önvezető motorokat gyártsanak. A biztonság fejlesztésében azonban oroszlánrészt vállalhatnak ezek az eszközök. Tudom kedves olvasó, nem neked van rá szükséged, hiszen te vagy a hajdúböszörményi Marquez, de gondolj azokra akiknek majd egyszer segít összeszedni a motort egy elkottázott kanyarban. Azokra, akik nem olyan profik, hogy hideg fejjel kezeljenek váratlan szituációkat és a Tesco parkolóban még csak-csak megy a progresszív fékezés, de ha kitolják eléjük a bevásárlókocsit, akkor lefagynak. Azokra, akiket majd egyszer megvéd az index és szétnézés nélkül kiforduló Ignistől. Úgyhogy ne aggódjatok, nem fog helyettetek elmenni a Mátrába mókázni a jövőbeni motorotok, ez senkinek nem célja.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »