A hamarosan eljövendő 2018. szeptember 24-e nevezetes nap lesz a Honda márka rajongói számára. Pontosan hetven évvel korábban alakult ugyanis hivatalosan meg a vállalat, amely mindössze 11 évvel később már a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója volt. Sok kultikussá vált kétkerekű fűződik a japán márka nevéhez, amelyek közül az egyik legikonikusabb az 1964-ben bemutatkozott Z sorozat. Amely később a Monkey nevet kapta – és vált is vele világhírűvé.
Pedig csak egy kis apróságról van szó, amelyet eredetileg gyerekmotornak szántak. 1967-ben kezdték meg forgalmazását Japánon kívül – és hamar kultusztárgy lett belőle. Csupán érdekesség, hogy eredetileg egyáltalán nem volt futóműve: előre ugyan rövidesen szereltek teleszkópokat, a hátsó rugózásra azonban 1974-ig kellett várni!
Az eredetileg 50 köbcentiméteres gépek 3 vagy 4 sebességes váltókkal, röpsúlyos és manuális kuplunggal is készültek. Majd megjelent az MSX125 nevű “felnőttesebb” utód (amit giga-vigyorral teszteltünk) – most pedig megérkezett a legújabb verzió.
A közelmúltban megrendezett Glemseck 101 találkozón nem csak Mick Doohan számára készült egy különleges Honda, hanem a közeledő jubileumra is – éppen csak ez sokkal kisebb. A cég németországi képviselete azzal bízta meg a Kingston Custom műhelyét – pontosabban annak tulajdonosát, Dirk Oehlerkinget -, hogy a 2018-as változat alapjain készítsen egy igazi múltidéző Monkey verziót. A rutinos öreg róka pedig megtette. Az építést megnézhetitek két percben összefoglalva is:
Érdemleges műszaki változás nem történt. Az erőforrás változatlan, csupán a levegőt szívja egy K&N egységen keresztül, illetve egy sportkipufogó gondoskodik a jobb öblítésről és főleg hangról. A tank és az egész festés klasszikus Honda-trikolor lett, az ülés alcantara bevonatot kapott, a gyári krómozott első sárvédő pedig magasabbra költözött. Az elektronika egy része – ABS, riasztó, de még a világítás is – mentek a levesbe. Az első lámpa helyére egy rajtszámtartó került, csakúgy mint az ülés alá oldalra is. Ezeken értelemszerűen a jubileumi 70-es szám látható.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »