A Harley-Davidson évről évre igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a kategória legjobb motorjai kötődjenek a márka nevéhez. Így a két éve megújult – és valljuk meg: zseniálisan sikerült – új túramotor család tagjai sem ülnek a babérjaikon, hanem folyamatosan fejlődnek. Most az egyik zászlóshajó kapcsán nézzük meg, milyen lesz a jövő évi csúcs-baggerük. A motort a Harley Custom Vehicle Operation (vagyis a CVO osztály) készíti a Street Glide alapjain.
A klasszikus megjelenésű, de belül a legmodernebb technikákkal operáló V2-es blokk lökettérfogata 117 köbinch, azaz 1’923 köbcentiméter. A hengerenként négy szelepes, szekvenciális üzemanyag-befecskendezéses erőforrás legnagyobb teljesítményét jó amerikai szokás szerint diszkréten kezelik, a forgatónyomaték maximumát azonban elárulják. A 169 newtonméter már 3’500-as fordulaton rendelkezésre áll – tehát nagyjából borítékolható, hogy ezzel a blokkal is elég stresszmentesen lehet majd motorozni. Akár krúzolni, akár haladni akarsz.
Az utóbbi évek szokása szerint a futómű és a fékek terén sem lesz ok a szemlesütögetésre. Elöl 49 milliméteres Showa Dual Bending Valve teleszkópok, hátul saját fejlesztésű kétoldali rugóstagok dolgoznak. A teljes tárcsafékes rendszer értelemszerűen ABS-es, hogy a csodaszép bagger ne csak komfortosan haladni tudjon, hanem biztonsággal megállni is.
A gumiméretek is passzolnak a stílushoz: elöl D408F 130/60B19 61H, hátul D407 180/55B18 80H dolgozik, amelyeket a Dunlop kimondottan a Harley számára gyárt.
A klasszikus fejidomon, hosszú első sárvédőn és stílusos oldaldobozokon kívül a műszerfal is remekül ötvözi a klasszikusságot a modern tartalommal. A kerek műszerek mellett hatalmas, 6,5 colos érintőképernyőről is vezérelhetjük a motor elektronikáját. Amelynek érdemes kiemelni audio rendszerét: az új Boom! Box GTS hat darab hangfalon keresztül dübörög a környezetbe összesen 900 watt hangerővel. Amelyek közül kettő az oldaldobozok sarkában van elhelyezve. Zseniális lehet!
A legnagyobb újdonság azonban mégis a valaha volt legnagyobb sorozatban készülő Harley blokk, amely egészen biztosan olyan élményekkel ajándékozza majd meg leendő boldog tulajdonosait, amelyektől azoknak folyamatos mosoly fog virítani az arcán. A magam részéről egy szerény teszttel is nagyon elégedetten beérném.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »