Csak ha visszaolvasunk lepődünk meg, hogy az elektromos Harley-Davidson eljöveteléről immáron négy éve, 2014-ben írtunk először. Azóta a gyár állandóan a felszínen tartja valahogy a koncepciót, amelyről most már konkrét bevezetési időt is elárultak. De ennél sokkal tovább is mentek. A motort most végleges, gyártás előtti formájában a sajtó és a nagyközönség elé tárták. Erre pedig a jubileumi, 115 éves ünnepség keretein belül került sor.
A mostani gép elég komolyan eltér az első prototípustól, amit anno mutogattak. Ez ugyanis már a járműiparban a DV besorolással rendelkezik (“design validation vehicle”), ami a közvetlenül gyártás előtt levő utolsó változatot jelöli.
Műszaki adatokat (például tömeg, menetteljesítmények és az oly fontos hatótáv) még mindig nem kötöttek senkinek az orrára. Annyit azonban tudunk, hogy a jövő évben piacra dobják a végleges, sorozatban gyártott Harley-Davidson LiveWire típust.
Az is kiderült, hogy a teljesen elektromos meghajtású amerikai paripa a pennsylvaniai York városban fog készülni, és három színben lesz elérhető. Az egyik egy szénfekete, a másik egy matt sárga, a harmadik pedig a képeken is látható “Fused Orange” fedőnevű narancsos dizájn. A Harley egyébként a LiveWire modellt a 2022-re bővülő elektromos palettája induló darabjának titulálja. Ezt a termékcsaládot pedig a “Twist and Go” – azaz “Csavard és Menj” – portfólióba sorolja.
Természetesen mindenhol a világon nagy fokú kétkedés előzi meg a LiveWire érkezését. Ami érthető is – mert hiába a merész modelloffenzíva, azért mégis csak a legendássá vált V2-es konstrukció végéről is szó van valahol ezeknek a motoroknak az érkezésével. Nem azonnal, de a folyamat fájdalmasnak tűnik. Érdekes volt ezzel kapcsolatban a cégalapító dédunokájának, Bill Davidsonnak a véleménye – amúgy ő a Harley-Davidson Múzeum elnökhelyettese is -, aki ezt mondta: “Csak várd meg, amíg kipróbálod, mert ennek minden porcikája igazi Harley-Davidson.” Hát, én nagyon várom hogy így legyen – de hogy hogy érik el, azt elképzelni nem tudom!
fotók: Rideapart.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »