Számtalanszor ellőtt frázis, hogy India ma már megkerülhetetlen felvásárlópiaca a kétkerekű járműveknek. Az idei adatok szerint 116 millió motorkerékpár van ott forgalomban. El tudod képzelni azt, hogy ez mit jelent? Dehogy tudod, én is csak azt hittem korábban, hogy van valami fogalmam róla. Aztán idén februárban volt szerencsém egy kicsit motorozni Delhiben és a környékén, akkor a saját szememmel láttam, hogy mennyien járnak kismotorral. Igen, kisköbcentis motorral, és ezt akkor érti meg igazán az ember, ha járt abban a forgalomban. Már a Harley-Davidson Street Bob – FXDB -, és Ducati Scrambler is egészen egyszerűen fölöslegesen erős volt. A 70 kilométer/órás poroszkálásnál úgysem tudsz gyorsan haladni.
Klasszikus motorozás? Az ott szinte halott. Csak néhány különc, hipszter fiatal rója a kilométereket barna bőrkabátban, hangos, durrogó Royal Enfieldek nyergében. Az utak mentén azonban mindenhol motorok állnak, főleg a Hero és a TVS kávédarálói.
A Ducati sem mehet el szó nélkül amellett a piac mellett, ahol egymás hegyén-hátán vannak a motorkereskedések. Az indiai piacra viszont egészen egyszerűen túl soknak bizonyulnak az olasz gyár vasai. A legkisebb harcosuk a 400 köbcentiméteres Sixty2, ami méretében már közelít a megfelelőhöz. De túl drága.
Tehát fel van adva a lecke a Ducati számára. Ha szeletet szeretnének hasítani a tortából, akkor össze kell hozniuk egy megfizethető, kisköbcentis motort. A hírek szerint pedig úgy tűnik, hogy az olasz gyártó egy 300 köbcentis motorral reagál az elvárásokra. Ami miatt rendkívül jó esélyük van arra, hogy az új bicaj sikereket érhet el az az, hogy a Ducati nem rest összeállni India legnagyobb motorgyártó cégével, a Heroval. Ők pedig tudják, hogy mitől döglenek az ázsiai legyek. Egyelőre még legfeljebb tippelni tudunk, hogy mivel áll elő a Ducati, de a legvalószínűbb válasz, hogy követik azt az utat, amit a BMW is kitaposott a G310GS-el. Tehát arra számítunk, hogy hamarosan az olaszok előállnak egy 300-as Multistradaval.

Cimkék:
Ezúttal a Ducati háza táján somfordált egy felkészült fotós, hogy lencsevégre kapja a frissülő Ducati Hypermotard árulkodó részleteit.
Elolvasom »Sokan hisznek a karma ősi rendszerében. Hogy a videón szereplő tett ide sorolható, vagy sima önbíráskodás, esetleg hősiesség, döntsd el magad.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »