Azt tudtuk, hogy nemrég a Harley-Davidson arccal ráfordult a modellpaletta szélesítésére. A realizálásnak sokak számára fájó vesztesége volt a Dyna család kiiktatása – pontosabban a softailesítése. Az új gépek közül a Fat Bob már nálunk is járt. Az nekünk is tetszett, de az általános közmegegyezés is arra futott ki végül, hogy a milwaukee-i gyár jó irányba vitte a dolgokat. Na de arra azért nem gondolt senki, hogy a HD egészen a brandtől idegen motorok megalkotásán dolgozik. Először én sem hittem el. Amikor Mackó átküldte a képeket azt hittem, hogy április elsején maradtunk le valamilyen abszurd tréfáról. Pedig ez a nagy igazság: túraendurót sőt más egészen váratlan dolgokat is gyártani fognak. A lelkem mélyén egy kicsit még mindig nehezen hiszem el. Hová tűnt a világ rendje? És hova lett a talaj a világszemléletünk talpa alatt?
Egészen pontosan 21 új modell vár arra, hogy meghódítsa a közönséget és kiborítsa a hardcore hívőket. Az új palettán találunk túraendurót, izmos naked motort és elektromos városi közlekedőmotorokat is. Ez a durva, nem a metál. Erre nem voltunk felkészülve.
Természetesen nem feledkeznek meg a hagyományaikról sem. Az új motorok fejlesztésével egy időben frissítik a nehéztúrázóikat és a hagyományos krúzereiket is.
A Harley az új modelljeivel az 500 és 1’250 köbcentiméteres hengerűrtartalmú szektorban igyekszik majd birokra kelni a versenytársaival. A legsokkolóbb természetesen a Pan America nécre hallgató 1’250-es adventure motor lesz. De érdekesnek tűnik a modern izmos küllemű motorok közötti rendbontásra ítélt Streetfighter 975 is. A Custom 1’250 pedig látszólag a V-Rod után maradt űr betöltésére születik. Ám ha a Harley ilyen mértékű radikális forradalomra készül, akkor nyilván elő fog kerülni valahonnan egy Scrambler, esetleg egy Flat Track sziluettű masina is.
Az új modellek bemutatkozását valahol 2020 és 2022 közöttre datálják. Addig még van ideje jobban kiforrnia a Live-wire projectnek is, ami a HD elektromos motorja lesz. A kigyúrt villanyparipa mellett azonban kisebb városi e-bikeok gyártásába is belevágja a fejszét a gyár. Ha pedig ez nem lenne elég sokkoló: lesznek kisköbcentis motorjaik is.
Rendben, ez minket annyira nem érint, de nem is baj, hiszen pont elég ennyi információt feldolgoznunk. A jövőben azonban majd azon se csodálkozzunk, ha az ázsiai és afrikai piacra szánt 250 köbcentiméteres modellekről hallunk. Ennyi sokkoló hír elég is egy napra. Így már inkább nem is emlékeztetünk titeket arra, hogy a fenti videóban egy pillanatra látszik egy idomos, sportmotor is. El sem merjük képzelni, hogy ez mit jelent.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »