Minden korszaknak megvannak a maga zsánerei. A kétezres évek közepén és végén két fajta épített motor folyt még a csapból is. Akkoriban nem is lehetett elképzelni épített gépet 240-es hátsó kerék, Küryakyn légszűrő és vadorzó, széles, lapos formák nélkül. A másik út, a stunt rider világából táplálkozó streetfighter volt, amik többnyire az idomoktól megszabadított, szteroidkúrán átpréselt sportmotorok voltak a lehető legvadabb színekben, rövid kipufogóval. Egy ideje azonban többnyire eltüntek a látóterünkből ezek a jószágok. Szerencsére azért akad egy biológus – Pep Rosell -, aki nem feledte ezt a stílust és a saját 848-as Ducatiját így szerette volna viszontlátni.
Az senkit ne tévesszen meg, hogy az olasz gyárnak létezett egy 848 Streefighter névre keresztelt motorja. Ebben az esetben természetesen egy teljesen egyedileg épített vasról van szó. Nem is illene más egy biológushoz: higgyétek el, mind zakkant. Persze csak a szó pozitív értelmében. A fickó korábban haltenyészeteken dolgozott, de ma már a hobbiját a munkájává varázsolta és XTR Pepo néven épít motorokat.
Az átépítésnél természetesen elsődleges szempont volt a tömeg minimalizálása, a hátsó kerékre leküldhető erő maximalizálása mellett. Először is Discacciati féket és Frentubo fékcsövet pakolt a motorra. Az eredeti kuplungot a Frentubo Kevlar gyártmánya váltotta és igazi Ducatis hagyományoknak megfelelően visszaalakította szárazra egy EVR kit segítségével, had csörögjön kedvére.
Természetesen a blokkot sem hagyták érintetlenül. Alaposan átfaragták, hogy a stílushoz megfelelően bivalyerős legyen. A hengerfej-portolástól kezdve, a karbon légszűrőházig bezárólag megpiszkálták. Azonban ez már 2010-es motor, így az elektronikával való játszadozás sem maradhatott ki a sorból. A megfelelő beállítások érdekében egy programozható EVR motorvezérlő egységet kapott. A gázok elegenás kivezetéséről Pepo saját, Super Mario névre keresztelt rendszere gondoskodik, amire egy Spark dobot biggyesztettek. Természetesen az Öhlins rugók elengedhetetlen kellékek, abroncs gyanánt pedig Pirelli Supercorsát választott.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »