Amennyiben lehet hinni a terjedő szóbeszédeknek, a BMW legendás motorja, a nagy GS (jelenlegi változata R1200GS néven fut) utolsó szériájához érkezett a 2008-as ráncfelvarrással.
Németországból származó bennfentes információk szerint az ikonná vált modellcsaládot nem fejlesztik tovább a lökettérfogat további növelésével, a jelenlegi az utolsó lépés ebben az irányban. A szintén idén bemutatkozó F800GS fogja szépen apránként átvenni a „nagy terepmotor” szerepét a bajor gyár palettáján, hiszen kisebb és kevésbé szennyezi a környezetet.
A BMW kiszivárgott álláspontja szerint az új 800 köbcentiméteres blokk ideálisan illeszkedik a jövőbeni termékpalettájukhoz, éppen ezért nem tervezik az 1200-as boxermotor továbbfejlesztését.
Privát véleményünk szerint, amennyiben az Európai Unió megszavazza a 100 lóerős teljesítményhatárt (erről is sok pletyka kering), nincs is túl sok értelme. Ugyanakkor reméljük, hogy a sokak számára annyi kellemes élményt okozó boxermotor ha nem is növekszik tovább, de még sokáig gyártásban marad.