Folytassuk a tegnapi napon megkezdett sort. Akkor a nem megerősített hír szerint a Honda CBR1000RR a jövőben V4-es blokkal érkezhet. A mai napon az angolok szolgáltattak egy kis pletykával. Na de miért is foglalkozunk ilyen szóbeszédekkel? Azért mert nemrég még a Z900RS is csak egy felreppent hír volt, miszerint a Kawasaki is beszáll a retro motor bizniszbe. Arra sem vehettünk mérget, hogy a BMW F850GS palettát megfejelik egy Adventure változattal. Még akkor sem, ha ésszerű lépésnek gondoltuk. Egykor pedig az is vad elképzelésnek tűnt, hogy a Ducati, vagy az MV Agusta a túraendúró szegmenst is letámadja. Ezúttal a Triumph szolgáltatja nekünk a csámcsogni valót, ugyanis 1’200 köbcentiméteres Scrambler kapcsán hírlik, hogy két változatban is elérhető lesz. És ez egyáltalán nem egy vad hír.
Az alig két hónapja kémfotón elkapott Triumph 1200 Scrambler sok apróságot elárult nekünk. Tudtunk következtetni a motorblokkra. De látványos volt a futóműve, a hasmagassága, a 21-es első kereke is, amik alapján arra jutottunk, hogy a jövevény valóban egy olyan kecske lesz, amit a bokrok között is meg lehet majd kergetni. Az új pletykák szerint azonban az, amit akkor láttunk, csak az egyik változata volt a kigyúrt instamotornak.
Az elképzelés szerint a két változat hasonlóan fog viszonyulni egymáshoz, mint a Thruxton és a Thruxton R. Úgy, ahogy az „R” változat durva Öhlins felfüggesztést, vagy éppen radiális Brembo fékeket használ az alapváltozat retróbb megjelenésű, a pénztárcával kevésbé kíméletlen kivitelével szemben. Ennek mintájára a Scramblernél is hasonló lesz a felállás.
Ennek pedig lenne is értelme és helye a Triumph palettán. Ismét vegyül alapul a Thruxtont, ami szintén három lépcsős. Kiveri a verejték a talpam tőle, de nevezzük belépő szintű modellnek a 900-as Street Cupot, amit követ a két egykettes – fentebb említett – nagytesó. Ugyanez a minta ismétlődne a 900-as Street Scrambler és a két 1’200 köbcentiméteres blokkal szerelt stílusos bokorugró esetében. Az „R” változat megkapná a már látott komoly cuccokat, de lenne mellé egy elérhetőbb változat. Van értelme az elképzelésnek, ugye?
Fotók: Motorcycle.com

Cimkék:
Bevált technika és kiugróan ütős forma jellemzik a Husqvarna újdonságát. A Vitpilen 401 már akár meg is vehető a MotoPartsShop.hu üzletében.
Elolvasom »Akár aktív művelője vagy, akár nem, a kalandmotorozás műfaját körüllengő romantizált atmoszféra bárkit magával ránt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »