A legtöbb esetben úgy alakul egy motoros túra Kairóból Fokvárosba, hogy heteken keresztül motorozol egy kellemeset, néha kicsit kalandosat. Közben megállsz az ezernyi látnivalónál, mélyre szívod az afrikai levegőt és feltöltődsz az élményekkel. Andrew Thabo Russelnek más tervei voltak: ő egy KTM nyergében egy hét alatt le akarta zúzni a távot. Nem kirándulás volt ez, hanem egy cél teljesítése, egy kísérlet, egy próba. Így is kell rá tekinteni.
Mit is jelent ez a 11’000 kilométer? Olyan, mintha Budapestről lemennél a franciaországi tengerparton lévő Brestbe, majd hazafurikáznál. És megtennéd ezt a körutat még egyszer és végül újra lemennél Brestbe, ahol ha már belejöttél rúgnál még egy 500 kilométeres kanyart. Mindezt a modern infrastruktúra minden áldásos segítsége nélkül. Ráadásul neki még a határokon is szívnia kellett. Nem is tűnik hirtelen olyan egyszerű feladatnak, igaz? Neki sem sikerült első nekirugaszkodásra.
Russel 2015-ben próbálkozott először a saját maga állította kihívással, de akkor lenyúlták az útlevelét és felakadt az Etiópia és Kenya között húzódó határon. Két évvel később, 2017-ben egy láncszakadás következtében gallyra ment a sebességváltó a motorjában és öt napon keresztül szívott, mire sikerült elhárítania a problémát.
A kísérlet ebből kifolyólag nem jött össze, de azt mondta, hogy rendkívüli tapasztalat volt – emberi értelemben mindenképpen. Az arra járó teherautósok segítettek neki szállítani a rossz motorját és adtak neki esténként ennivalót, cserébe pedig semmit nem fogadtak el tőle.
Természetesen az idei kísérlete sem volt mentes a megpróbáltatásoktól. Először is támadt egy kis nézeteltérése Kenyában egy kuduval, majd hajszálnyira tudott csak elkerülni egy ütközést egy arra járó teherautóval. Végül kapott még egy defektet is. A sok kis apróság pedig kezdett összeadódni hosszú-hosszú órákká. Végül azért teljesítette küldetését. 2018. január 9-én megérkezett Fokvárosba – 7 nappal, 18 órával és 52 perccel később, mint ahogy elindult Kairóból.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »