A Forza név nem éppen ismeretlen a Honda robogós palettáján. A története a 2000-es évekre nyúlik vissza, a 125-ös példányt nekünk is volt szerencsénk tesztelni. Akkor meg is kapta a megtisztelő legfelnőttesebb kismotor címkét tőlünk. Beszélhetünk arról, hogy már 2004-ben az S Matic elektronikusan vezérelt CVT-jét szerelték bele és lopásgátlós Smart Key rendszert, PGM-FI injektort. De ez az átlagos felhasználónak talán nem is olyan fontos. Nyilván a robogó fogyasszon keveset, ne kelljen váltani vele: ezek alap elvárások. Az viszont, hogy az ülés alatt két sisak is simán elfért, az egy igazán szerethető tulajdonság volt. Szerencsére ez nem változott.
Az idő előrehaladtával aztán továbbfejlesztették az S Matic rendszert, kombinált ABS-el látták el és természetesen a design sem maradhatott érintetlen. A háromszáz köbcentis példány pedig igazi nehézingázóvá teszi a gépet. Már a 125-ös modell is alkalmas volt arra, hogy autópályán közelítsd meg a várost, de a nagyobb tesóval simán bevállalható a napi Hatvan-Budapest táv.
A 2018-as Forza nem csak megjelenésében tud újat mutatni. A kicsit sportosabbra vett küllem, az élek határozottabb kiemelése mondhatni jól áll a kis dögnek, de ennek megítélése úgyis ízlés kérdése.
A rövidebb tengelytáv, a karcsúbb kiállás viszont biztosan előnyére válik a városi közlekedésben. Ráadásul az üléspozíció magasabbra került, ami segít átlátni a forgalmi helyzeteket. Az új – egyébként nagyobb – hátsó keréknek, az új üzemanyag tartálynak és az újragondolt váznak köszönhetően a motor tömege 12 kilogrammal lett könnyebb. Jelen pillanatban 182 kilóval mérlegel.
A Honda robogó nagy előnye továbbá az állítható szélvédő. Az aktív nyomatékvezérlő (HSTC) kikapcsolható – ha valakinek ellenérzései támadnak miatta. Csak úgy, mint a start-stop rendszer. A Forza újragondolt kijelzőt is kapott, amit a bal oldali markolatról akár út közben is lehet vezérelni. Ezen kívül megújultak a visszajelző műszerek is. A mai világban külön öröm egy analóg kilométerórát látni, de nem kell lemondani az eddig megszokott digitálisan elérhető információkról sem. A közepes robogó fekete, kék, szürke és fehér színben kapható.
Ahogy fentebb már említettem: rövidebb tengelytávval számolhatunk. Összesen 35 milliméterrel húzták összébb a Hondát, ami így 1’510 milliméter hosszú lett. Az ülésmagasság 780 milliméter. Robogós mércével robosztusnak mondható – 33 milliméteres átmérőjű – első villákat kapott, a hátsó lengéscsillapító előfeszítése pedig hét fokozatban állítható. A megállásról elöl egy 256 milliméteres szimpla tárcsafék, hátul egy 240-es gondoskodik és természetesen ABS is van, hogy egy váratlan helyzetben ne fékezd el magad.
A Forza egy 279 köbcentiméteres, vízhűtéses, befecskendezéses szívet kapott, amin egy darab vezérműtengely irányítja a négy szelepet. Így 18.5 kilowattos – tehát közel 25 lóerős – teljesítményt ad le 7’000-es fordulaton és 27.2 newtonméteres forgatónyomatékot, amikor a főtengely 5’750-et forog. A gyártó 3 literes átlagfogyasztást ad meg. Mivel az üzemanyagtartály befogadóképessége 11.5 liter, ezért a hatótáv hozzávetőlegesen 370 kilométer.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »