Vegyünk egy nagy levegőt és készüljünk fel arra, hogy most olyan tudás birtokába kerülünk, ami nélkül nem lehetne teljesnek nevezni az életünket. A wisconsini egyetem egyik kutatása szerint ugyanis a bukósisakok viselése segít megelőzni a sérüléseket. Wow! Ugye soha nem gondoltátok volna? Ezúton szeretném jelezni, hogy mi itt az Onroad.hu-nál nagyon várjuk a hasonlóan fontos kutatásokat. Például arra vonatkozólag, hogy tényleg a vízben történnek a cápatámadások jelentős részben? A sütemény tényleg hizlal? Ne adj Isten ki lehetne írni egy kutatást arra vonatkozólag, hogy a sivatagban valóban meleg van-e?
Azért ne csináljunk teljesen viccet a dologból, hiszen a tanulmány választ ad egy olyan kérdésre, ami komoly téveszmék alapja a motoros társadalom néhány szegletében. Egyértelműen megcáfolja, hogy a bukósisak viselése megnöveli a nyaki gerinccsigolyák körül fellépő sérülések esélyét.
A tanulmány elkészítéséhez összesen 1’061 motoros baleset során elszenvedett sérülést vizsgáltak, amik 2010 és 2015 között történtek. Szembeötlő, hogy a bukósisak viselése mennyire másképpen van megítélve az Egyesült Államok egy-egy részén, mint nálunk. Ugyanis a vizsgált esetekből csupán 323-an nyomtak a fejükbe egy tökhéjat.
Van ahol népszerű elmélet, hogy a bukósisak extra súlya miatt megnövekszik a nyaki sérülés veszélye egy baleset során – BUSTED
Közülük 7.4 százalék szenvedett el nyaki sérülést, amíg a másik oszlopban – a sisak nélküliekében – ez az érték 15.4 százalék, ami hirtelen kevésnek tűnhet. De gondolj bele: több, mint kétszer annyi esetről van szó. A tanulmány külön vizsgálja az említett nyaki sérülést és csigolya törést. Ez utóbbinál a sisakos motorosok 4.6 százaléka, míg a sisaktalanok 10.8 százaléka keveredett ki a helyzetből töréssel. Mi a tanulság? Hordjatok sisakot! Tudom én, hogy amúgy is kötelező, de jusson ez eszetekbe, ha például Kárpátalja felé túráztok, ahol tapasztalatom szerint egy kis készpénzért cserébe a rendőrt nem érdekli, hogy van-e rajtad vagy nincs.
Cimkék:
Forza Italia? Nem. Forza Japan! Avagy bemutatjuk a Honda középsúlyú, 300 köbcentiméteres blokkal szerelet robogóját.
Elolvasom »Melyik a legjobb túraenduró? Valószínűleg örökre kérdés marad. Mi csak mutatunk ötöt, amit mindenképpen ki kellene próbálni.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »