Miről is van szó? Van ugye egy motorkerékpárunk, amelynek az esetek eléggé meghatározó többségében a hátsó kereke adja át az erőforrás energiáját a talajra. A nyomaték odajuttatása több fajta hajtás rendszer segítségével lehetséges, amelyek közül három terjedt el napjaink gyakorlatában.

Mindegyik tábornak megvannak a felkent apostolai – elég arra az értetlenségre gondolni, amikor a kardános motorok tulajdonosai kifejezik, hogy a lánc az bizony csak a motor biztonságos rögzítésére jó, másra nem… Na de viccet félretéve és a szót komolyra fordítva fussuk át: melyik meghajtásnak mik az előnyei és a hátrányai. Így amikor esetleg egy kezdő motoros elgondolkozik, milyen szekunder hajtású járművet válasszon, pontosan tudja mire számíthat.
Messze a leginkább elterjedt mód, amely a korai automobilok esetében is működött és a mai napokban is így hajtják a gokartok hátsó tengelyét. 1880-ban Hans Renold szabadalmaztatta, de a feltalálója nem ő volt: Leonardo Da Vinci már a tizenhatodik században papírra vetette a működési elvét. A láncos meghajtás a belsőégésű motorok belsejében is elterjedt, leginkább szembetűnő alkalmazásuk mégis a motorkerékpárok világa, hiszen a rendszer itt abszolút szem előtt van. Nézzük az előnyeit és a hátrányait.

A lánc szabadon van, így könnyű karbantartani – de ezt igényli is. Mellesleg a képen egy Zero látható – vagyis ez a rész a szép zöld jövőben is megmarad a motorosoknak, hogy kedvencük körül pepecselhessenek
Jön a szíj és a kardán – számos előnnyel és meglepő hátrányokkal. Lapozz!
Cimkék:
Az SMK márka hamarosan Európa felénk eső szegletébe is beteszi a lábát, ennek apropóján hívtak meg minket az indiai sisakgyárba.
Elolvasom »A sisakhoz optimalizált magyar szemüveg ezentúl új néven és új felhasználási területeket megcélozva hódít. A neve mostantól: Flywear.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »