Ezeken a motorokon a váltóból a hajtás egy hosszirányú tengely segítségével jut el a hátsó kerékhez, ahol egy szöghajtás (hasonló az autók differenciál-művéhez, de így szólítani nem csak tiszteletlenség, hanem erősen pontatlan is) fordítja azt be a kerék tengelyének irányába. A rendszer nagyjából minden esetben zárt, így az egymással súrlódó alkatrészek olajban futnak.
A kardán hajtás főleg a hosszú távra szánt túramotoroknál jellemző – pedig nyilvánvaló előnyei mellett ez is rendelkezik hátrányokkal
Persze, tiszta sor hogy nagyjából senki nem a hajtás módja alapján fog motort választani. Van éppen elég egyéb paraméter, amely befolyásolja és meghatározza a döntésünket: erőforrás, teljesítmény, futómű, aerodinamika – meg a legfontosabb: tetszik-e a vas! Ezzel együtt nem árt, ha a fentiekkel tisztában vagy egy-egy vásárlás esetén. Ilyenkor egyébként érdemes is utánajárni, hogy az adott típusnál mire számíthatsz a hátsó hajtás költségvonzatával kapcsolatban.
Cimkék:
Az SMK márka hamarosan Európa felénk eső szegletébe is beteszi a lábát, ennek apropóján hívtak meg minket az indiai sisakgyárba.
Elolvasom »A sisakhoz optimalizált magyar szemüveg ezentúl új néven és új felhasználási területeket megcélozva hódít. A neve mostantól: Flywear.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »