Tegnap elérkezett a Dakar Rally 40. jubileumi versenyének utolsó napja. A Cordoba körüli “tiszteletkört” lehetne formálisnak tekinteni – de mégsem lehet. A 165 kilométernyi összekötő szakasz mellett ugyanis még 119 kilométernyi gyorsaságit is meg kellett tenni a mezőnynek. És nem véletlenül írták ki a rajtnál, hogy “Gratulálunk! Maradj fókuszban!” – azaz összpontosítson mindenki. Az útvonal harminc folyómedren át vezetett – tehát akár még itt is ki lehetett volna esni!
Ráadásul a motorokat erre a szakaszra is fordított sorrendben engedték el, vagyis a mezőny vége tekerte el először a gázkart. Így a gyorsak végig előzésben voltak, tehát a nézők számára sokkal látványosabb volt ez a szakasz. A csatát a Dakar elején rajthoz állt 140-ből 85 motoros kezdte még meg – ők azonban már mind be is futottak a célba. Vagyis valamennyien fókuszban maradtak, hogy aztán kezdetét vehesse az elmondhatatlanul megérdemelt ünneplés!
Magán a gyorsaságin az élmezőny profin tette a dolgát. Kevin Benavides hazai közönsége előtt az egyetlen talpon maradt gyári Honda nyergében végre behúzott egy szakaszgyőzelmet az idei versenyen is – és megerősítette összetett második helyét. Toby Price egészen a célig lelkesen üldözte – az ausztrál tavalyi durva combcsont-töréséből lábadozva mindössze hat hetet készülhetett célirányosan a Dakarra, így összetett harmadik helye szenzációs.
Matthias Walkner pedig higgadtan, semmit nem kockáztatva, 5 perc 38 másodperccel a leggyorsabb mögött a nyolcadik helyen futott be. Közel tizenhét perces előnnyel, magabiztosan lett a jubileumi Dakar győztese. A 31 éves osztrák végig hibátlanul versenyzett. Soha nem volt a leggyorsabb, de nagyon kiegyensúlyozottan ment: tíz napon ott volt az első tízben. Soha nem motorozott túl gyorsan (pedig tud nagyon gyors lenni!), és szakaszt is csak egyet nyert. Viszont amikor mindenki elrontotta a navigációt, ő azonnal lecsapott a lehetőségre!
Walkner 2004 óta a KTM tesztpilótája. Aztán versenyezni kezdett a színeikben, és 2012-ben az MX3 kategória világbajnoka lett. A KTM kérésére kezdett terepralizni és 2015-ben állt először rajthoz a Dakaron. Abban az évben már szakaszt is nyert, de kiesett. Majd egy évre rá hatalmasat bukott és combcsontját törte. Tavaly a célba érést tűzte ki célként, és egy remek második helyet szerzett. Most is ugyanazt a stratégiát követte, és kitartása 31 éves korában meghozta számára a csúcsot: megnyerte a negyvenedik Dakar Rally-t!
A második oldalon olvashatsz még néhány csodálatra méltó teljesítményről, megtudod, hogy végeztek a célba ért magyarok, és persze találsz összefoglaló videót és eredménytáblázatokat is. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »