Általában a motoros felszerelést nem egy szezonra vesszük, különösen a sisakot nem. Én körülbelül öt évente szoktam új fejvédőt vásárolni, bár volt rá példa hogy sokkal előbb kellett cserélni, mert a termék nem hozta az elvárt komfortot. Eddig Uvex, Airoh és két SCHUBERTH sisakhoz volt szerencsém, mind felnyitható állú kivitel. Most egy újabb márka és típus kerül be a palettába: izgatottan vártam az X-Lite X551 GT megérkezését.
Amikor előző C3-asom már erős elhasználódás jeleit mutatta, az intenet segítségével gondosan körbejártam a kínálatot. Próbáltam mérlegelni ár, tesztek és design alapján. Miután megvoltak a kiválasztottak, következett az élő találka, próba és tapogatás, amely után aztán erre a bukósisakra esett a választásom.
Az X-Lite a Nolan csoport prémium kategóriás márkája. Importőre az Euromotor, akik a vételár letétbe helyezése után lehetőséget biztosítanak arra, hogy valós körülmények között kipróbálhassuk a kiválasztottat. Ez nagyban megkönnyítette a döntésemet.
A külső kinézet egyértelműen a prémium kategóriába sorolja a sisakot: dizájn, fényezés, a sild és a plexi rögzítése mind arra utalnak, hogy ezt a bukót bizony gondosan megtervezték. A belsejét elnézve ugyanez mondható el: nagyon kellemes tapintású a bélés anyaga. Következett a próba.
A sisakot háromféle külső héjméretben gyártják, így a kisebb méretű sisak valóban kisebb is. Kicsit nehezen ment az első felvétel, ezért kértem is mindjárt egy XL méretűt, de az már nagy volt. Talán túlságosan hozzászoktam a felnyitható sisakokhoz, mivel jó pár éve abban motorozom – így végül maradtam az L-es méretnél.
Amikor már a fejemen volt, motorra pattantam és megmotoroztattam magam. Sajnos csak egy nagyjából egy órás tesztútra volt elegendő időm – dolgozni is kell, ha már új sisakban akarok feszíteni! A városból kifele azonnal szertefoszlott az első félelmem a sisakkal kapcsolatban. A C3-asomat ugyanis állandóan felnyitott állapotban használtam, és aggódtam: az után vajon mennyire fogok kilátni ebből a zárt bukóból? Teljesen. Egyszer sem volt zavaró – akár előre, akár oldalra néztem (például sávváltáskor).
A várost magam mögött hagyva és a 100 kilométer/órás sebességet átlépve kezdődött az igazi próba. Aerodinamikailag nagyon jól megtervezett az X551: egyszer sem rázta meg semmilyen turbulencia, pedig a motorom légterelő plexijét többször is állítottam. Hogy miért volt erre szükség? A zaj miatt. Ez az egy negatívum volt a SCHUBERTH-hez képest – de ez sem jelent gondot, mert végül megtaláltam a motor szélvédőjének azt az állását, amikor nem volt hangos a sisak.
A plexi és a szellőzők nyitása-zárása nagyon finoman működik. Ugyanez a helyzet a beépített napszemüveggel is. Ez még teljesen nyitott plexi mellett is elegendő védelmet biztosít a szemünknek. Nos, ezen tapasztalatok után végül nem a vételárat kértem vissza, hanem az X-Lite jött velem haza. Már vele vágtam neki idei hosszabb túránknak, amely Szicíliába vezetett. Ez az út pedig lehetőséget teremtett a sisak valóban alapos megismerésére.
A második oldalon nekivágok Szicíliának, ahol minden kiderül az X551-ről. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »