A kategória alacsonyabb szerelmeseinek kedvezhetne a Honda új változatával: a középkategória egyre növekvő tortájából próbálna a Honda egy szeletet magának kicsikarni. Az Africa Twin típust talán senkinek nem kell bemutatni, a Dakar versenyeknek köszönhetően a laikusok is ezt a formavilágot említenék először. Korábban már részletesen foglalkoztunk a modellel. A kérdés: vajon a parádés motort a Honda most a középkategóriában népszerűsítené tovább?
Saját környezetében az 1’000 köbcentis, 270 fokos elékelésű sorkettes erőforrás sokak kedvence, viszont urbanikus környezetben már-már behemótnak mondhatjuk. Hiába a komfort, a nyomaték, a DCT váltó, ha valaki többnyire városi környezetben szeretné használni ezt a motort. Sokak ebben az esetben átpártolnak egy Kawasaki Versys 650-re vagy a Suzuki hasonló modelljét választják, a V-Storm 650-et. Aki ragaszkodna a márkához, CRF250L, CRF250 Rally, CB500X és az NC750X közül tud válogatni. Akik pedig az Africa terepképességét igénylik, azok közül sokaknak a nagy tömeg és ülésmagasság lehet elrettentő.
Ezek erősen kompromisszumos darabok, az Africa Twinnel korán sem említhetőek egy lapon. Kenji Morita, az Africa Twin projektvezetője is elismerte, hogy elég vékony a Honda kínálata a megrögzött túrázóknak. Erre a kérdésre keresik a választ egy kistesó bevezetésével, amellyel a fiatalabb, kevésbe tapasztalt, illetve kisebb termetű motorosokat próbálnák megcélozni. Így azok számára sem kellene lemondani az Africa Twin nyújtotta miliőről, akik kevesebbet terepeznének vele, csupán a formavilágot kívánják magukénak tudni – és a fent említett keményebb off-road túrák rajongóinka sem.
A japán óriásnak már van egy 750 köbcentis erőforrása az NC családnak köszönhetően. Ezzel a húzással persze elképzelhető, hogy túlságosan közel pozicionálnának egymáshoz két modellt. Más lenne a helyzet egy 650 köbcentis motor alkalmazásával, amivel viszont kicsit alulmotorizált lenne a “kis Africa” a manapság leginkább pörgő 750-800 köbcentis túraszegmensben. Itt már meglehetősen erős versenytársakkal kellene szembenéznie a Hondának, mint például a BMW F850GS, a Triumph Tiger 800 vagy a KTM 790 Adventure.
Ezek mind-mind olyan modellek, amik mellé valami hatalmasat kellene villantania a Hondának. Egyelőre cáfolják, hogy fejlesztés alatt lenne egy középkategóriás példány, mindenesetre nem várhatnak sokáig, ha szeretnének erre a szekérre felülni. Addig is maradnak a találgatások.
Szerintetek jó ötlet lenne egy kisebb Africa Twin piacra dobása?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »