Évről évre és modellről modellre egyre inkább tetten érhető, mennyire jót tett a Ducati fejlődésének az Audi (és persze azon keresztül valójában a Volkswagen csoport) tulajdonossá válása. A biztos háttér egyre több, izgalmasabb új modellt, jobb marketinget – és úgy általában egyre komolyabb piaci részesedést hoz az olasz vállalat konyhájára. Jó példa erre új csúcsmotorjuk, a Panigale V4 bevezetése is. A modellt Milánóban mutatták be, azonban néhány videó a fejlesztéséről már azt megelőzően is napvilágra került. Ezekből nézzünk meg most kettőt.
A nagy sebességű haladásra képes motorok esetében létfontosságú a tökéletes aerodinamika. Itt a legkisebb turbulencia olyan egyenesfutási zavarokat okozhat, amely aztán az éles használat során a pilótára nézve simán életveszélyes is lehet. Ezért fontos a szélcsatornás vizsgálat – itt kiválóan tudják szimulálni a végsebesség feletti futást is.
A filmben remekül látszik, hogyan keresik a legkisebb turbulenciákat is a szakemberek az életnagyságú szélcsatornás teszten. Amelyben persze még egy nagyon korai prototípus szerepel – hiszen a végleges Panigale V4 hátsó rugóstagja aztán a hagyományos helyére, a blokk mögé került.
Természetesen tisztában kell lenni azzal is, hogy ezt a területet a mérnökök ma már a CFD (computational fluid dynamics – számítási folyadékdinamika) alkalmazásával tökéletesen tudják szimulálni is. A szimulációk után a végleges áment viszont még ma is csak a szélcsatorna mondja ki.
Mivel a legújabb Panigale V4-es blokkját már a modell leleplezésénél jóval korábban bemutatták, második videónk is előbb látott napvilágot magánál a motornál. Ezen is egy érdekes szimulációt látunk. A gépszív még csak próbapadon forog, azonban a számítógépek egy valós versenypálya-használatot “játszanak el” vele. Méghozzá Mugelloban halad a virtuális Panigale. Így:
Nagy újdonság itt sincs, hiszen hasonló szimulációkat minden erőforrás tervezésekor végeznek. Az erőművek próbapadon több, valós életciklus szimulációját futják le – a valós, járműben végzett próbák csak ez után kezdődnek. A fő cél tehát ennél a filmnél is nyilván az volt, hogy a nagyérdemű meghallgathassa a V4-es muzsikáját. Ami most, a bemutató után lassan egy hónappal is aktuális és igazán szép…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »