Tavasszal egy új kísérlettel jelentkeztünk: beszélgetős műsor-sorozatot indítottunk Youtube csatornánkon. Az élőben követhető talkshow kétszeresen interaktív formában lett megálmodva: a kötetlen társalgásba akár a helyszínre ellátogató nézők is beleszólhattak, de az interneten azt egyenesben követők is feltehették kérdéseiket, amelyeket igyekeztünk megválaszolni vendégeinkkel. Első adásunk a motoros vezetéstechnikáról, a második pedig magyar Dakar Rally-n induló motorosokról szólt. Most pedig folytatódik az Onroad.hu Live!
Az élő adás ebben az ablakban lesz követhető
Harmadik adásunk más vizekre evez. Két magyar motoros társunkkal ülünk le csacsogni élményeikről. Mégpedig elég különleges élményekről lesz szó, ugyanis nagyjából az elmúlt egy évben mindketten olyan motoros túrát tettek, amely más-más szempontból ugyan, de nagyon eltér a megszokottól.
Kezdjük Géczi Lászlóval, aki Nagy Ázsia Teszt névre keresztelte utazását – időben is ő kelt útra először. Az összesen 37’500 kilométernyi útból a többséget ugyan nem motorral tette meg, amit igen, azt viszont közel sem szokványos módon. Laci nem indult el saját paripájával itthonról, de nem is szállíttatta el azt a tett helyszínére. Hanem odarepült, és vett magának egy motort. Vietnamban.
Úgy okoskodott ugyanis – de ezt majd pontosan elmeséli ő maga -, hogy egyrészt úgysem juthat mindenhova el motorral, másrészt egy helyben vásárolt géppel túrázva sokkal jobban átéli az adott terület motoros kultúráját. Mivel pedig Vietnamból Laoszba is kivitelezhetetlen lett volna átvinni a túragépet, nemes egyszerűséggel eladta azt, majd a következő országban vett egy másikat.
Laci összesen 5’700 kilométert motorozott, valamint 2’500-at vonatozott, 1’900-at buszozott, 400-at hajózott – és persze 27 ezret repült. Előzetesen annyit mondott, hogy azoknak az országoknak a motoros életéről is sokat tud majd mesélni nekünk, ahol ő maga nem két keréken közlekedett.
Laci már hazafelé tartott, amikor másik vendégünk, Menyhárt Leó útnak indult. Ő éppen ellenkező irányba fordította motorja kormányát: Nyugat-Európát tervezte bejárni. De nem úgy, ahogy többségünk szokta: egyik évben ezt, a következőben meg azt nézni meg. Hanem úgy, hogy egyben bebarangol mindent!
Leó sem kapkodott, hanem alaposan végigjárt mindent, amit eltervezett. Végig egyedül motorozott, azonban mindenhol megismerkedett érdekes emberekkel. No és feltérképezte a célországokat töviről hegyire. Az út során végig kis cetlikre jegyezte fel, hogy éppen merre jár, mióta van úton és mennyit tett meg addig.
Végül az egész utazás négy hónapig tartott, és elérte a harmincezer kilométert. Mindössze néhány kis terület maradt ki, Európa nagy részét végigmotorozta. Azt hiszem, hogy ő is érdekes kalandokat tud majd megosztani velünk.
Te is ott lehetsz élőben az adás alatt. Ehhez kérlek jelezd részvételi szándékodat az info@onroad.hu címen, hogy képben legyünk a létszámot illetően. Akik ott lesznek, azokat 2017. december 9-én, szombaton 18:30-18:45 között várjuk a helyszínen, az Otthonka Étteremben (1088. Budapest, Szentkirályi utca 23) – akik a Youtube segítségével tartanak velünk, azok pedig hét órától csatlakozhatnak hozzánk virtuálisan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »