A KTM napjainkra a motorgyártás egyik meghatározó szereplőjévé vált, minden szegmensben fel tud mutatni egy versenyképes modellt. Most leányvállalata került a középpontba, ugyanis a Husqvarna gyártása hamarosan átkerül Indiába. A tervek szerint 2020-ra a KTM mellett a Husqvarna is abban az indiai gyárban fog készülni, ahol a 125, 390 Duke, illetve az RC125 és RC390 legördül a szalagokról.
A Chakan városában működő Bajaj Auto felügyelete alatt fog készülni a várva várt Husqvarna 401 is, aminek köszönhetően jelentős létszámbővítést terveznek a gyárnál. A jelenlegi 100’000 darabszám körüli kapacitás megduplázása a cél a skandináv márka beszállásával 2020-ra. A KTM igazgatója, Stefan Pierer szerint 2019 végére megtörténik a költözés. A gyártás áthelyezése egészen a kis, 125 köbcentis modellektől az óriási rajongással övezett 401-es modellig bezáróan fogja érinteni a palettát. Korábban már mi is beszámoltunk a formabontó megoldásokkal felvértezett Vitpilen és Svartpilen modellekről.
A KTM idén már több, mint 40’000 motort értékesített Indiában, év végére meghaladják a bűvös ötvenezres darabszámot. Ezzel az eredménnyel pedig az indiai az osztrák gyár legjelentősebb piaca! Azonban még koránt sincs vége a történetnek: a KTM célkitűzései között szerepel, hogy még tovább terjeszkedjenek. Terveik szerint olyan afrikai országokban is megjelennek majd, mint például Ghána, Uganda vagy Etiópia. A gyártás áthelyezésével és az olcsó munkaerő-költségekkel ezek a piacok elérhető közelségbe kerülnek és a logisztikai kiadások, valamint a disztribúciós hálózat optimalizálásával könnyedén versenyképes árakkal tudják majd kínálni a motorjaikat.
A KTM és a Husqvarna együttesen a legnagyobb motorgyártók közé emelkedik, amivel képes lehet az erőviszonyok átalakítására, nem kis borsot törve a konkurencia orra alá. Tehát, aki még Európában gyártott Huskyt szeretne beszerezni, annak nagyjából két év áll rendelkezésére.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »